Direktlänk till inlägg 21 december 2007

Detdär "klicket"!

Av madeleine karlsson - 21 december 2007 22:31

Nu har det hänt igen.

Någon kallade mig kräsen.

Det händer rätt ofta och nu är jag trött på det faktiskt. 


Grejjen är den att när det gäller kärlek och känslor så finns det inget som heter att vara kräsen. Kärlek är en känsla, inte ett val. 


Jag vet att jag har varit singel i hela mitt liv men det beror absolut inte på att jag är kräsen, som vissa säger, utan för att rätt känslor inte har uppstått från båda hållen.


Det har helt enkelt inte "klickat". 


Ska det vara så svårt att förstå att kärlek inte har något med val att göra????

Jag menar det är ju inte så att jag har valt att vara singel i hela mitt liv... Om nu kärlek hade haft med val att göra så kan du ge dig faan på att jag isåfall hade valt mig en man vid dethär laget...


Kärlek kan bara skapas med hjälp av känslor, besvarade sådana. Och känslor kan man inte välja, de framträder närhelst de vill och stannar så länge de behagar. 


När man börjar tycka om någon så känns det i hela kroppen, det liksom bubblar inuti. För vem det bubblar kan ju variera. Personen kanske inte alls ser ut eller uppträder som den som man tänkt sig som "sina drömmars man" men han kanske har något. Något som man inte kan sätta ord på. Något inuti, en vacker egenskap, fina djupa ögon, ett leende som smittar eller vad som helst.  Det är något hos en person som man inte kan glömma, något som fastnar.


Det är i stadiet efter detta som kärlek kan uppstå eller inte. När detdär, vissa-intresset-och-ha-fjärilar-i-magen-stadiet är över börjar lära känna-fasen. Här kan det uppstå problem.

Det är nämligen mycket som ska stämma mellan oss människor för att ett klick ska höras högt och ljudligt. 

Känslor, intressen, värderingar , vart man befinner sig i livet, vänner, framtid, förflutet.... ja listan kan göras oändlig och så långt orkar ingen läsa så jag slutar där.

Men inget har med valmöjligheter att göra. Möjligtvis i andra länder där småflickor tvingas gifta sig med män minst dubbelt så gamla som de själva.


Så kan vi nu en gång för alla sluta upp med att kalla folk som är singlar för kräsna???? 



Tack! 


 
 
Moi

Moi

21 december 2007 23:57

he he, ja det var roligt...men det tyckte inte hon kan jag säga. Hon skämms fortfarande när vi träffas i trappen:-)

http://www.moi.bloggagratis.se

 
emlinn

emlinn

23 december 2007 11:48

Håller me dig till 100% och jag väntar oxå på det där höga perfekta klicket och jag är oxå trött på att det inte bara kan braka loss och blixtra och panga snart.. Men som sagt, att vara kräsen när det kommer till kärlek, det kan man inte vara... Du har så rätt så rätt!! kram

http://www.emlinn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tuffs...

23 december 2007 19:36

Klick... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards