Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Hej hemmafru!

Av madeleine karlsson - 25 augusti 2010 17:23


Idag är nog den tråkigaste dagen på bra jävla länge.


Hade laddat för att gå ut å jogga idag när jag upptäcker att mina enda träningsbrallor är trasiga. Japp, mina tjocka lår har skavt hål på dem. Grattis! Nu kan de tjocka låren inte jogga eller powerwalka igen förrän jag skaffat mig ett par nya byxor. Och nya byxor kan inte köpas förrän personen som de tjocka låren sitter på får sitt studielån någon gång i september. *suck*


På grund av detta har de tjocka låren istället fått dra runt på den lilla, lilla dammsugaren och dammsugit upp alla de miljontals frökapslarna som blåst in genom öppna dörrar och fönster. Dessutom ha jag lekt brevbärare, idag igen. Jojjomensan här händer det grejjer. Grannen med samma namn får nu mera hälften av sin post i vårat brevinkast. Det kan ju bli sännande det här. Man vet inte riktigt vems post man får eller om den posten som faktiskt är till mig verkligen kommer fram. Jag är så förbaskat trött på det här med posten... Vad gör de på postkontoret egentligen, vem är det som sorterar posten och kan de över huvud taget läsa där??? Det är inte mycket som tycks fungera i alla fall...


Nu har jag och låren alltså städat färdigt, torkat av alla fönsterbrädor, tvättat, diskat och dammsugit, duschat och lämnat post. Vad nu? En hel ledig dag har gått åt till ingenting alls egentligen.

Jag har grämt mig för det här med ekonomin idag. Jag har inga pengar. alls. Det är tråkigt och jag känner mig en aning värdelös. Jag vet dessutom att jag inte borde klaga men nu gör jag det i alla fall. För den här dagen hade jag istället (om jag hade haft pengar) kunnat åkt hem till Eskilstuna och hälsat på mina vänner och mamma oh pappa istället för att vara hemma och städa. Jag hade kunnat betala mina räkningar eller tagit en tur ner på stan för att fräscha upp garderoben och köpa ett par höstskor. Jag hade kunnat gått ner och inhandlat ett par nya träningsbyxor och joggat en runda. Jag hade kunnat köpa en present och överraskat fina korvbullen som tvingas vara på jobbet från tidig morgon till sen kväll. Jag hade kunnat gjort något annat än att städa helt enkelt...

Men nu har jag inga pengar.

Det är jobbigt, jag är inte van att inte kunna klara mig själv. Nu är de riktigt jäkla tight. Den här sommaren har varit underbar på alla plan utom det ekonomiska. Det slog mig just idag att jag har levt hela sommaren på lika mycket pengar som korvbullen får ut i månaden... Det har ju funkat den här sommaren men det hade ju definitivt varit roligare med lite fler kulor i påsen. Så att jag hade kunnat vara lite mer delaktig i korvbullens och min ekonomi. Jag hoppas att det blir ändring till nästa sommar.

För jag skulle så gärna vilja ha någon form av extrajobb. Jag skulle kunna skriva krönikor åt någon tidning, jag skulle kunna fotografera åt någon, jag skulle kunna göra nästan vad som helst, bara jag slapp gå tillbaka till äldreomsorgen.

Jag ska nog försöka skriva ett ordentligt CV och mejla ut det till folk på tidningar o dyl...

För jag vill kunna betala för mig själv, mina egna räkningar och köpa saker jag vill ha. Jag vill inte behöva be om pengar, det är det värsta jag vet och jag är uppfostrad till att inte göra det.


Nu ska jag sluta klaga och koka lite soppa för att göra den här dagen lite, lite festligare.

 
 
Anna

Anna

25 augusti 2010 18:05

Det har varit sjukt krisigt för mig också denna sommaren. Speciellt denna månad. Jag behöver pengar nu.. Jag har typ 200 kr på kontot, jag vill handla nya kläder, skor och ja.. allt! Suck.

http://annaekvall.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards