Alla inlägg den 27 september 2010

Av madeleine karlsson - 27 september 2010 13:33


Okej, här sitter jag. Inte helt konstigt kanske ni skulle vilja säga och det är det väl egentligen inte heller.


Förutom att jag har en trasig stortå på klumpfoten och känner för att hosta ut lungorna. Förkylningen, den som jag så länge väntat på, har (och jag borde inte säga äntligen) nu dykt upp.

Jag har sovit på soffan inatt, snorat, hostat och andats så gott jag kunnat. Jag avskyr att sova när jag är förkyld för det är hemskt att sova med öppen mun och vakna av att hakan och kudden är nerdrägglad och munnen i sig är snustorr och liksom fylld av någon äcklig sömnbeläggning... VIDRIGT! Nä jag är hellre vaken dygnet runt och inväntar bättring.


Är hemma från skolan idag, det suger för jag satt hela kvllen igår och gjorde färdigt bilduppgiften tills idag. Men min astma sätter stopp för mig. Bara tanken på att gå uppför tågstationsbacken med, vad som känns som en halv lunga i kroppen, känns inte riktigt värt. Fyra timmar på tåg och buss känns inte heller riktigt värt när man bara vill ligga helt still och andas... Nåja, det här är ju som det brukar när jag blir förkyld. Det stter sig i luftrören på direkten.


Jag vill bli frisk nu för syrran kommer hem på Onsdag och tanken är att jag ska spendera tid med henne på torsdag och att vi ska åka till självaste storstaden på fredag. Men det är ju några dagar kvar...


Jag kom precis på hur jäkla obehagligt och faktiskt otäckt jag tycker att det är när det rinner snor ur näsan (som är helt täppt) utan att man faktiskt märker det förrän det börjar närma sig överläppen... Det hände precis nu! Usch! Tänk om man var på anställningsintervju och var lite täppt och förkyld och det började rinna snor ur ens näsa utan att man märkte nåt. Mardröm!


Note to self: Om du är förkyld/snorig/täppt i näsan när du ska på en arbetsintervju eller något annat lika viktigt, glöm då för fan inte att ta med näsdukar och preparera dig med nässpray! Ditt liv kan stå på spel...


Nu är det nog snart dags för lite mer te. Jag är dödstrött men det tar emot nå så förbannat att sova med öppen mun...



 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards