Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Drömmar och befriande besked.

Av madeleine karlsson - 5 oktober 2011 12:52

 


Egentligen behövs ingenting mer än den här bilden. Men jag måste nog skriva ner några rader också.


Allt började med att jag vaknade ur en konstig dröm imorse, jag hade kissat på en sticka som klart och tydligt visade två klarblå linjer. I drömmen så betydde det att jag var gravid och jag fasade inför vad Korvbullen skulle tycka, jag visste ju att han inte ville ha några barn just nu men jag var ändå överlycklig... Jag gick till hans jobb och visade upp stickan för honom samtidigt som jag blev tjockare och tjockare och inte längre kunde sova på mage. Sedan vaknade jag och jag fick aldrig veta hur Korvbullen reagerade på min nyhet...


Till saken hör den att jag ibland brukar drömma saker som sedan händer. Eller i alla fall saker som på ett eller annat sätt stämmer in på/har att göra med mig eller mina vänner. Speciellt bra och tydliga drömmar har jag haft om mina vänner straxt innan de talat om för mig att de väntar barn... Nu är det ingen som gör det, inte ens jag, så den här drömmen som ändå handlade om min livmoder får väl tolkas som att jag idag skulle få ett positivt besked av ett annat slag.


Jag är fri, i ett år till. Jag kan släppa det här nu och andas ut. Fokusera på annat. Hjärtat bultade sig nästan ut ur bröstkorgen på mig när jag såg kuvertet med lasarettsymbolen liggandes på hallgolvet. Jag ville nästan inte öppna det. Men jag var ju tvungen och när jag läste orden så rann det faktiskt några tårar nerför kinden. All undangömd oro är borta nu, de föll ner på linnet och torkade bort...



Jag är fri!

 
 
Ingen bild

Malin

5 oktober 2011 21:10

Vem vet, det kanske händer snart! :) Annars kan du gärna få drömma om mig snart, det vore trevligt! :P Kram på dig vännen, skönt att det var ett bra besked du fick! :)

 
Ingen bild

J

6 oktober 2011 11:13

Grattis...eller man kanske inte säger så?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards