Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Välkommen hem liksom...

Av madeleine karlsson - 14 oktober 2011 11:44

Igår kom jag då hit till ursprungshemmet, mötte upp mormor och fixade några ärenden. Vi åt på kina och sedan flöt dagen på helt i sin ordning...


Klockan fem imorse vaknar jag av att min mage skriker och mullrar, gör ont och trotsar. Till saken hör det att det just nu i och kring Eskilstuna cirkulerar bakterier i dricksvattnet. Folk uppmuntras att koka vattnet innan det dricks.


Detta visste jag om igår när jag kom så därför har jag helt hållit mig undan från kranvatten som inte är kokt. Detta trots att mamma och pappa påvisade att det inte är någon fara mitt i city. Men det struntar jag i, tänkte jag, jag vill inte chansa. Läste i tidningen nämligen att nästa provsvar inte kommer förrän på lördag... Då kan det ju visa sig att vattnet i city också är otjänligt.


Nä så atte jag vaknade väl upp imorse med en strejkande mage, har inte haft sådana smärtor sedan sist jag var magsjuk och det var länge sedan. Det är vidrigt! Och nu undrar ju jag vad detta beror på...


Jag åt på restaurang med mormor igår men om det varit nån dålig mat så går det nog fortare än ett halvt dygn att bli sjuk av det. Drack cola till maten. Sedan en kopp kaffe. Sedan drack vi kaffe hos S när vi var där för att hjälpa till med gardinerna... Hemma drack jag en kopp soppa och en smörgås och det var ungefär gårdagens matintag. Jag förstår ingenting. Jag har ju bara borstat tänderna och duschat i vattnet och eftersom experterna säger att det inte är någon fara här så borde det ju inte vara det. Ingen annan här hemma är ju dålig.


Så nu sitter jag här med uppsvullen mage och lite lätt illamående faktiskt och undrar vad i allsin dar det beror på... Har stoppat i mig två smörgåsar och en liten kopp yoghurt, som ett test liksom. Får väl se hur det blir helt enkelt.


Men en sak är säker, vattnet, det håller jag mig borta ifrån!

 
 
Ingen bild

Birran

14 oktober 2011 12:38

Hoppas du kryar på dig snabbt. Du ska ju hinna njuta nu då du är i E-tuna. Förstår att du håller dig borta från vattnet. Kan det ha varit något du åt på Kina? Eller är det så olyckligt, att en ordentlig maginfluensa slog till just nu? Hur som helst skickar jag en tröstekram! Hälsa familjen!

madeleine karlsson

14 oktober 2011 12:40

Jaadu Birran, jag har ingen aning. :P Allt jag vet är att6 jag kommer låta bli vattnet.

Klart jag ska hälsa, de hälsar säkerligen tillbaka!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards