Alla inlägg den 17 april 2012

Av madeleine karlsson - 17 april 2012 14:35

Okej igår så fick jag ju för mig att både gymma, cykla och gå idag. Det kändes inte så lockande imorse men nu vill jag bara meddela att jag både har varit på gymmet en timma och cyklat lite över en mil i snålblåst, hagel och regn. Det gick nämligen väldigt dåligt på gymmet, det kändes heeelt värdelöst och inget gick bra. Kände mig trött i kroppen och fruktansvärt uttråkad. Därför gav jag upp efter endast 60 min, åkte hem och drack en proteindrink och tänkte över situationen. Städade lite och varvade ner och sedan såg jag dessa och blev påmind om en sak...


 


Rosorna fick jag förra veckan av min fina Korvbulle och idag fungerade dem som en sorts reminder. Han är och sliter på jobbet från morgon till kväll nu i två veckors tid (Det är övning på regementet.)och vad gör jag? Ingenting speciellt, jag har alltså ingen ursäkt alls för att inte svänga upp arslet på cykeln och ta en sväng om. Sagt och gjort. Nu har jag precis kommit hem från Bredsand och är härligt kall och rosig om kinderna.


Tänk vad en bukett rosor kan göra...

Av madeleine karlsson - 17 april 2012 10:42

Det var så svårt att somna igår. Det kröp i kroppen, i varenda del av den. För varm, för kall och för många tankar. Inte ett dugg trött trots att ögonen ville vila. Låg och funderade på saker och ting, viktigt och oviktigt. Kom egentligen inte fram till något...


 


Mitt i natten drabbades jag också av träningslusta. Det berodde nog på alla myrorna i benen och krypet i kroppen. Låg och tänkte på vad jag skulle spendera denna tisdag med. Jag kom fram till att jag borde ägna mig åt diverse sportsliga aktiviteter så att det kanske kan hända något när jag ställer mig på vågen om några dagar. Jag började fantisera om allt jag skulle göra idag, gå till gymmet, cykla ut till Bredsand och gå längs vattnet i solskenet och sedan ta en promenad med kameran på eftermiddagen. Allt detta tänkte jag på igår och vad gör jag idag? Jo jag sitter här framför datorn, visserligen iförd träningskläder men har inte ens kommit iväg till gymmet. Lusten som fanns där inatt har helt gått över och jag tror att det beror på att det snöar ute. Dendär cykelturen i solen som jag drömde om känns inte alls speciellt lockande längre, det gör inte heller promenaden med kameran. Snö och regn? Jo, visst är det april nu...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards