Direktlänk till inlägg 15 juli 2014

Ajaj och knölande Bullen!

Av madeleine karlsson - 15 juli 2014 00:43

Det här med längre promenader är absolut inte längre min grej! Kommer att försöka undvika dem så gott det går framöver känner jag. Det är inte värt helt enkelt.

Fick finbesök av föräldrar och gamla goda grannar från Eskilstuna idag. Vi gick ner till hamnen för en god lunch. Redan på vägen dit började det. Den där känslan av att alla mina muskler i bäckenområdet liksom lägger sig i strejk. Som om de drar bendelarna åt olika håll samtidigt både fram och bak. Alltså det är allt annat än skönt! Kan tänka mig att Bullens vikt också trycker på, vilket skapar ett ännu större obehag.

Det var i förmiddags det. Smärtorna sitter kvar ännu, stoppade i mig ett par Alvedon nu för annars kommer jag nog inte att kunna sova alls. Det stramar och känns som växtvärk i låren och bakpå skinkorna. Mellan benen gör det ont, troligtvis från muskulaturen kring blygdbenet. Det knakar och knäpper så fort jag ska vända mig i soffan eller sängen. Högt knäpper det! Gör ont i fogarna i svanken också och jag kan knappt gå.

Nej det här promenerandet fungerar inte. Det gör mig irriterad för jag vill vara rörlig och använda min kropp. Blä!! Funderar allvarligt på att ta ner mina gamla kryckor från vinden och stödja mig på dem om jag vill ut och "gå" lite. Kanske skulle underlätta? Och kanske köpa ett sånt där bälte att spänna runt höfterna? Kan ju inte gå omkring och ha så här ont. Usch! Vet inte hur jag ska varken sitta eller ligga just nu...

En annan grej, Bullen har gått bananas där inne i magen ikväll. Jag märker tydligt att det börjar bli trängre där inne nu. Alla rörelser har liksom ändrat karaktär. Förut, i början, var de där små sparkarna just precis små nästan ilskna sparkar. Kvicka och lite överallt. Nu däremot känns det mest som om Bullen knölar runt där inne. Stretchar och tänjer sig så att hela magen liksom böljar. Tar spjärn mot något och trycker ut sina lemmar och kroppsdelar. Det är helt otroligt vad en sådan liten människa kan jobba på. Och hur stark den är! Den är trots allt bara nästan 30 veckor gammal. Jag är förbluffad och fascinerad, ja det blir jag varje dag.

Fick ännu fler små bodys och byxor idag av finbesöket. Bullen kommer definitivt inte att behöva vara naken när den kommer för nu är lådan fullproppad. Mamma tog med filten som mormor stickat färdigt också, den ska vi bädda med i vaggan. Jättefint! Å mamma hade köpt de sötaste små ljusgröna tossorna med ugglor på. Som jag längtar efter vår bebis nu!

Nu verkar den ha lugnat ner sig där inne, det kanske är bäst att omfamna sina promenadsmärtor och försöka sova en stund... God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards