Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av madeleine karlsson - 17 augusti 2007 22:45

Shrek är en rätt fin film har jag kommit fram till.

Av madeleine karlsson - 17 augusti 2007 20:09

Idag blev jag kär...

Jag föll pladask!


Jag gick in på hemtex, där rean är i full gång. Jag svepte runt med ögonen och plötsligt där bland alla ting dök den upp.

Där låg den med sina runda former så gul och fin. 

Den liksom lyste.

Jag stegade mina största steg till bordet och tog den i min famn.


Den var inte så mjuk som den såg ut utan hård och platt men ack så söt. Jag kunde inte motstå de tomma små runda hålen till ögon. Jag kunde inte motstå den klargula färgen och formen av en flodhäst.

Kosta vad det kosta ville, den skulle med mig hem. 


Jag hoppas för flodhästens egen skull att den är hårdhudad och står ut med lökdoft och att den inte är allergisk mot någon form av grönsaker. Det är nämligen den finaste skärbrädan jag någonsin sett med mina två blå.


DU

Av madeleine karlsson - 17 augusti 2007 01:16

Du är som en sådandär ljus prick som man ser efter att ha stirrat rakt in i solen, vägrar försvinna.

Du fick själen att börja brinna. 


Du är som ett elektriskt hårstrå mot någons klädesplagg, vägrar ge dig.

Du kommer alltid tillbaka till mig. 


Du är som ett barn som håller hårt i en mammas hand, vägrar släppa taget någonsin.

Du sade att du skulle alltid vara min. 



Du finns överallt, i varje tanke, i varje tår, i varje andetag, i varje sår. 


Smekte kinden, torkade tåren, hjälpte mig bort från de taggiga snåren. 

Med revor över min varma kind ledde du mig upp på din kalla vind.

Du viskade i örat mitt att allt jag hade nu var ditt.

Jag log innan jag förstod vad det betydde, jag förstod först inte va det var du antydde...





Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards