Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Update - Annat ljud i skällan

Av madeleine karlsson - 17 september 2010 13:00


Efter gårdagens mailande med kontaktpersonen på tidningen så blev det idag annat ljud i skällan.


Mycket underligt!


Antingen så finns det väl praktikplatser till de som vill praktisera på ett företag, eller så finns det ett begränsat antal? Det trodde i alla fall jag och av min kontaktpersons uttalanden att döma, det vill säga att hon redan hade två praktikanter trodde jag var en ganska stor del i att jag inte fick plats där.


I dagens korrespondens från samma person står det nu att hon blivit förvirrad av min utbildning, att jag läser till informationsdesigner med inrikting mot textdesign. Samt att det hon kan erbjuda sina praktikanter är skriv och fotojobb och att hon aldrig förstod att det var det jag var intresserad av.


Hallå???? Jag skrev att jag i den mån det är möjligt och tillåtet för en praktikant gärna vill delta i det arbete som man utför på en tidningsredaktion. Talar jag i tungor eller i nattmössan om jag skriver så? För mig så betyder det i alla fall att jag vill skriva och fotografera, korrläsa, intervjua osv. Alltså det man gör på en tidning.


Vidare skriver hon i mailet att hon ber om ursäkt om hon missuppfattat mig och om jag fortfarande vill ha en praktikplats så skall jag skicka in ett arbetsprov så att hon kan bedöma min skrivförmåga. Hon skriver också att datorerna på arbetsplatsen är upptagna men att det finns rum lediga och om jag har en bärbar dator så kan jag använda mig av den.


Vänta nu va? Var inte platserna slut? Arbetsprov? Kunde hon inte ha bett om det tidigare, eller kanske frågat mig vad min utbildning innebär? Hon har inte frågat mig någonting annat förutom vad jag vill med min praktik.

Så nu finns det alltså platser i form av, till och med, lediga rum! Det tackar inte jag nej till! Jag hade nöjt mig med en stol i ett hörn, bara jag får sitta där och skriva. Vad var det hon inte förstod egentligen? Jag förstår ingenting, det här blir rörigare och rörigare för varje dag som går.


Nu ska jag börja putsa på en artikel som jag tänker skicka in som arbetsprov. Jag kan ju det här, jag kan ju skriva! Sedan ska jag fan ha den där praktikplatsen!



I can do this!!

 
 
Anna

Anna

17 september 2010 14:53

Hahaha, förvirrad kvinna! Men gud vad roligt Madde, show her some skills nu så, och hallå? Eget rum?! Hur coolt?! You go girl!

http://annaekvall.blogspot.com

 
Ingen bild

Systeryster

17 september 2010 19:05

Heja heja!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards