Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av madeleine karlsson - 13 oktober 2010 10:12

Jag gick upp samtidigt som korvbullen åkte till jobbet. Jag tog hostmedicinen och penicillinet som skall tas en timme före matintag och sedan slängde jag mig på sängen igen. Ställde klockan en timme senare, somnade in i någon sorts svävande dvala (mycket behagligt tack vara den underbara hostmedicinen!) och vaknade sedan av larmet.


Guuuud jag är så trött! Jag tvingade i mig frukost, duschade och gjorde mig iordning. Slängde i en maskin tvätt, vek ihop tvätt som satt på tork och satte igång diskmaskinen och nu sitter jag här med ögonen halvt öppna. Allt jag gör känns så långsamt... Som om jag inte riktigt är jag. Det kanske är lika bra för jag är inte människa...


Egentligen behöver jag rita och göra skoljobb men jag orkar inte. Nu har jag liksom använt dagens krafter redan. Hahaha ärligt talat, jag känner mig helt bakom flötet idag.


Stackars finaste korvbullen sover på soffan. Jag snarkar och låter så myket så ingen utav oss kan sova när vi ligger bredvid varandra. Jag låter och korvbullen puffar på mig och till slut så blir jag så irriterad och kan inte slappna av och sova vidare för att jag bara vet att jag kommer störa honom med mna snarkningar. Så ja, för tillfället har vi skilda sovrum. :P Och vi sover jättebra båda två! Dock så är det inte lika mysigt att krypa ner själv i en jättestor säng... Men å andra sidan så är jag så borta av alla mediciner att jag knappt hinner lägga huvudet på kudden innan jag somnar.

Jag somnade en sväng på soffan igårkväll men jag kände mig precis lika trött när jag vaknade och jag har sovit som en stock hela natten. Men ja, det märks ingen skillnad, skulle kunna sova 3 dygn till känns det som.


Anledningen till att jag sitter här och bubblar en massa skit är nog främst för att jag vill försöka hålla mig vaken. Det känns oerhört dumt att sova bort en hel dag men jag är rädd att jag nog måste sluta upp med pladdret och faktiskt krypa ner under en filt i soffan och sluta mina blå ett tag. Så här trött är jag inte ens om vårarna när pollensäsongen sätter igång...


Herregud! Nåja, skolarbetet får jag väl ta tag i snart... nån gång... när jag orkar hålla ögona öppna...


Vilket bajsigt inlägg, vem fam bryr sig om hur trött jag är? Jaja, jag höll mig vaken en stund längre iaf.


Jo just det, jag läste på om alla biverkningarna man kunde få igår. Det var rolig läsning! Benröta (?!), illamående, andningssvårigheter (är det inte det jag medicineras emot?), hjärtklappning (Jo tack, det har jag märkt och det märkte doktorn också. Har överdoserat astmamedicinen.), trötthet (nähäää?), magsår, kräkningar, klåda/svamp i underlivet (Det känns ju verkligen som att man vill ha!) och diarréer mm mm mm mm mm!


Dessutom, sade doktorn, så fungerar inte mina p-piller under den period jag äter penicillinet. Det vill säga 10 dagar. 10 dagar! Jahapp, nehepp, inget roligt ska man få ha när man är sjuk! Nu får man inte ens rulla runt i sänghalmen...  Eller får får man väl men då riskerar man att bli gravid och vi ska inte ha några bebisar nu! Kanske är lika bra att vi har skilda sovrum för tillfället (Jag hoppas dock att Korvbullen vågar sig tillbaka till sängen). Hahahaha det låter som om vi är ett sådant där gammalt par som har vart ihop i en evighet och nu tröttnat på varandra, eller snarare insett att när man sover så sover man och det kan man lika gärna göra ensam i ett eget sovrum där man dessutom slipper höra den andres nattljud... Jisses!


Nä men sådär då, då har jag fått ur mig det mesta. Nu orkar jag inte mer. God natt!!!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards