Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av madeleine karlsson - 22 oktober 2010 23:29

Nä men okej, asså jag har ju inte mått så himla bra av de här penicillintabletterna som jag nu ätit i tio dagar. Illamåendet har stått som spön i backen men nu i slutet av kuren så har det varit liiite bättre.

Samtidigt har jag ätit kortisontabletter. Dessa slutade jag med igår och gissa vad som har hänt nu?


Jo såhär va, jag har väl fått en allergisk reaktion mot penicillinet (som antagligen kortisonet tidigare hindrat)!! Jag är en prickig korv och det kliar och gör ont på armar och ben! Det är vidrigt!


Jag har aldrig varit med om maken. Jag tog min näst sista tablett imorse och gick och lade mig för att en stund senare vakna upp av världens jävla klåda på knäna. Ni vet en såndär hemsk klåda (typ myggbettsklåda fast det vägrar sluta klia) som man inte kan låta bli att klia på. Jag tänkte att det går nog över men det har det inte gjort. Det är värre nu. Jag var tvungen att ringa mamma och hon trodde, precis som jag, att jag fått en allergisk reaktion av penicillinet som visade sig nu när jag slutat äta kortison... Om jag svullnar upp i ansiktet också så måste jag åka till akuten för då kan ma dö sade mamma! Men jag har inga utslag där. Bara på benen och på armarna. Jag ser förskräcklig ut! På bipacksedeln kan jag läsa att vanliga biverkningar är just hudustlag och nässelutslag men asså det är väl inte normalt att få så här. Det är nå sjukt vad det kliar och jag kan inte göra någonting åt det!!


Så nu hoppas jag att det här går över om ett tag (nån dag eller två) för annars måste jag till doktorn igen! Vafaaan, jag orkar inte. Har ju en massa andra grejjer jag vill göra! Just nu kan jag bara tänka på hur mycket det kliar, hålla i mig i något för att jag inte ska klia och dessutom låta bli att klia så att jag inte ska se ut som en spetälsk eller nån med trasiga och variga vattkoppor eller nåt sånt...


(Nu kliar jag!) Låt bliiiiiiiiiii!!!!


Guuud jag tror jag dör!! Kanske måste sova med vantar på... Eller om korvbullen bara binder fast mig så att jag inte kan klia. Stackarn, han har en sådan hemsk flickvän som blir sjuk, gör sig illa hela tiden och nu är en prickig korv!


Jag är ett äckel just nu! Hej svejs!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards