Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av madeleine karlsson - 26 oktober 2010 17:23

Hahaha Aftonbladet kan det där med att ge sina läsare ett gott skratt. Läste precis att den däringa kända bläckfisken Paul avled inatt.


Haha va? En avliden bläckfisk? Det låter som om det vore någon kung eller annan känd människa som gått bort... När jag pratar om djur som dör, i synnerhet bläckfiskar, så säger jag nog inte att de avlidit utan att de gått hädan, trillat av pinn eller dött eller nåt sånt. Men nej Paul, han avled!


Jag skulle nog inte ens svänga mig med den termen om min sköldpadda Fille gick å dog.


Hahaha vilken jävla nyhet! Tack Aftonbladet.

Av madeleine karlsson - 26 oktober 2010 16:31

Det här är ett klagomål, jag bara varnar dig. Det är tråkig läsning och en massa meningslöst babbel men jag tänker att huvudvärken kanske släpper om jag skriver av mig lite!



Börjar hemkomsten från skolan med att slänga ner två Treo i ett glas vatten...


Har ont i huvudet fastän jag försökt att ignorera det hela dagen. Jag är trött och less på att inte må bra nu.


I fem veckor har jag varit sjuk nu. Dödsförkyld, illamående, tabletter i massor, allergiska reaktioner, läkarbesök, astma, bla bla bla bla bla bla. Igår mådde jag inte heller bra, hade ont och kände mig allmänt konstig, skakig och varm fast jag frös. Idag har jag huvudvärk och är inte speciellt sugen på mat. Magen mår nog inte riktigt bra av alla mediciner och tanken på att jag nu ska svälja ner ett glas Treo får mig att vilja gå och kräkas... Men jag står inte ut med att ha ont i huvudet, det går inte!


(sådär, nu är huvudvärkstabletterna där de ska vara, i magen!)


För att muntra upp mig själv så tog jag en sväng på stan i Västerås innan jag åkte hem. Inte blev jag på bättre humör för det... Hittar en massa saker som jag vill ha men som jag inte kan köpa. Pengarna ska räcka till så mycket annat och jag får dåligt samvete för varje sak jag köper till mig själv när jag vet att pengarna borde läggas på annat.

Jag hittade ett par byxor för 200 spänn som jag ville ha men såklart så gick det inte att få ner dem i mina skor, jag såg ut som en stoppad korv så då var det ju ingen mening med att köpa dem. Ett par till skor har jag absolut inte råd med även om det vore väldigt trevligt att faktiskt kunna välja mellan två par skor när man går hemifrån på morgonen... *suck*


Sedan går jag där på stan och velar och tänker att jag inte borde köpa något. Tittar avundsjukt på människor med stora shoppingpåsar, dyra skor som håller bättre än mina egna (sånnadär stövlar som jag ändå inte får på mig för att jag har för tjocka vader), fina byxor och sköna koftor som inte noppar (de är med andra ord inte köpte på HM eller Gina Tricot)... Själv går jag där i mina nyaste skor som ändå ser slitna ut (och är trasiga i dragkedjan, för andra gången skall tilläggas), leggings och en tight kjol och letar efter REA-ställningarna. Precis som vanligt! Jag är så trött på det! Jag ser likadan ut varje jäkla dag me det är just för att jag aldrig har råd att köpa mig en ny garderob. Man får liksom välja mellan en tröja, kjol, klänning och några leggings varje månad. Jag kan inte köpa en hel utstyrsel på en gång... Att köpa ett par byxor för 600 finns liksom inte i min världsbild hur gärna jag än skulle vilja. Därför blir det billiga basplagg på HM som går sönder och vrider sig i tvätten... *suck igen*


Nää idag är jag så jävla trött på mig själv!! Jag är trött på att jag aldrig har pengar så att jag åxå kan köpa mig ordentliga saker som håller. Jag är trött på min så kallade garderob och jag är trött på hur jag känner mig. Jag är trött på att vara student, så in i helvete trött! Jag vill bli klar nu, klar och färdig så att jag kan söka jobb. Jag vill ha ett jobb så att jag kan få en riktig lön!


Jag handlade lite på stan i alla fall, fastän jag inte borde! Mina underkläder börjar se ut som gamla urtvättade trasor och det känns inte riktigt fräscht. Såklart så har Lindex slutat sälja mina favorittrosor som jag köpt i flera års tid så nu måste jag hitta några andra som är lika sköna och sitter där jag vill att de ska sitta. Jag köpte några på Kappahl istället, de kommer säkerligen inte vara lika bekväma men jag avskyr att ha urtvättade och äckliga underkläder så det får väl gå ändå. Dessutom köpte jag en ny bh faktiskt. Jag har den senaste tiden rensat ur mina gamla och slängt nästan alla som var bra. Jag hade faktiskt en rabattkupong så jag tjänade in nästan 100 kronor på den. Å så köpte jag en svart tröja. Det var allt. Nu kanske jag känner mig lite fin under de andra kläderna i alla fall...


Usch, det kliar fortfarande på min kropp av det där penicillinet eller vad det är. Har inga utslag direkt men det kliar lite... Blä! Låt mig bara vara ifred nu tack. Inga fler sjukdomar!


Nä idag önskar jag att jag vore miljonär så att jag kunde köpa en dyr jävla huvudvärkstablett så att huvudvärken försvann å sedan skulle jag boka mig en resa till någon stad där jag kunde shoppa allt som jag ville ha (och fick på mig). Sedan skulle jag bara gå runt och njuta av alla de tunga kassarna som innehöll nya kläder. Och när jag kom hem, då skulle jag slänga ut allt som finns i min garderob och bara lägga in nya fräscha saker där. Så fin jag sedan skulle känna mig när jag kunde välja och vraka bland flera olika och nya plagg samtidigt och på så vis inte se likadan ut jämt...


Man får väl drömma?


Nu borde jag egentligen åka till affären och handla toalettpapper och nåt ätbart till middag. Är inte så sugen på soppa igen faktiskt. Är iofs inte sugen på nåt alls... Åååh kan inte min ickeexisterande slav åka och handla medan jag tar en dusch, lägger en ansiktsmask och smörjer in mig själv med någon härlig kroppscreme??


Gode gudi, ge mig styrka! Idag är inte min dag.


Det är inte så att jag på något vis tycker synd om mig själv. Jag är bara förbannat trött på att vända på slantarna varje månad och inte kunna ge tillbaka till korvbullen. För det vill jag! Jag vill ge honom saker och jag vill kunna betala. Oftast så klarar jag mig men ibland tar pengarna liksom slut...  Jag har vart student i snart tre år nu och det är inte roligt längre. Jag är van vid att kunna betala för mig själv men när det ibland inte går så känner jag mig liksom misslyckad. Jag är ju inte uppfostrad så, att det är okej att få hjälp av någon annan. Har jag inga pengar så kan jag heller inte köpa något eller betala räkningar eller vad det nu är och så är det med den saken. Jag kommer nog aldrig vänja mig vid det... Det har pappa präntat in i huvudet på mig sedan jag var liten.


Visst, jag är inte dödsfattig men det räcker ändå inte. 8000 är inte mkt. Det räcker inte långt även fastän jag försöker. Jag vill så mycket men kan så lite.



Klagomuren är fullklottrad nu tror jag. Huvudvärken är inte ett dugg bättre och jag vill bara gå och lägga mig. Vänta på korvbullen och sedan ge honom en stor varm kram för att jag tycker så mycket om honom. Min fina!


Jag ska väl sluta med min självömkan och mitt klagande för det kommer inte att sitta 5000 mer på mitt konto imorgon som jag kan shoppa för... Inte dagen efter det eller dagen efter det heller.

En dröm är en dröm och nu måste jag flyga tillbaka till verkligheten.


Hej då!



A å förresten så är det jävligt mycket som ska göras i skolan och jag vet inte hur vi/jag ska lyckas hinna med det men det löser sig väl antagligen. Det gör allt säger korvbullen. Och jag tror på honom!


Hej igen!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards