Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av madeleine karlsson - 11 augusti 2011 19:17


Förra veckan så var vi i Halmstad och hälsade på systeryster. Vi kom i precis rätt tid för att skåda de vackra skeppen som kom in under "The tall ships races" och det var helt fantastiskt. Jag lovar. Har aldrig sett sådana enorma skepp eller bestigit en båt som ser ut att vara hämtad ur pirates of the carribean.


Jag tänkte bjuda på lite bilder...


Hela hamnen var full. Ser ni piratflaggan?


Olika band spelade både här och var och det lät lite frälsisaktigt fast i sjömannastuk. Om ni fattar...


Första kvällen gik vi i hamnen och såg solen gå ner.


Behöver inte säga så mycket mer än den här bilden egentligen...


Syrran och jag. Tydligen så fastnar även jag på bild när andra fotar...


Båtar precis utanför Halmstad slott, som för övrigt inte är öppet för allmän beskådan. Synd tycker jag.


Den här vackre replikan gick vi ombord på och det kändes preciiiis som att vara på ett piratskepp. Det var preciiiis likt ett sådant som man ser på film.


Inget skepp utan en massa vackra nakna damer...


Som sagt...


Master och segel i mängder.


Tall ships you trust. Jojjomensan.


Gammal dam på skepp bakom nät. Som ni ser.


Här förstår ni har vi det mest spektakulära jag någonsin skådat. Det colombianska skeppet gör sig klart för avsegling genom att skicka upp en hel drös med matroser i seglen.


Färgglada gossar intar sina platser.


Smakfullt klädda var de också.


När alla intagit sin plats tutade skeppet och satte kurs ut mot havet. Samtidigt spelades någon colombiansk sjövisa som matroserna sjöng till. Det var så fasligt mäktigt å häftigt att se. Det gör sig inte alls rättvisa här i min blogg genom dessa bilder. Det försäkrar jag er.


Och så här stod de å sjöng tills vi inte kunde höra dem längre. Mycket, mycket vackert!


Så här såg replikan av skeppet vi gick ombord på ut när det tog sig ut ur hamnen. Fint va?


Ibland så tycker jag att industrier är riktigt vackra. Se bara på de här två frysarna som står med skärp om midjorna.


Det är de runda och skarpa konturerna som gört. Färgerna också, de dova, kalla och grå nyanserna. Riktigt snyggt!


Ja, ni ser ju själva hur vackert det kan vara. Bara man får in någon slags symmetri i bilden.


Kompishus.


En vecka går fort och vips så var vi på väg hem igen. Vi stannade till vid Brahe hus men där pågick restaureringsarbete så vi fick aldrig kliva in i ruinen. Men jag fotade utifrån. Ni skulle ha sett utsikten därifrån... Fabulös!



Vi hade med andra ord en fin vecka med vackra båtar, havsluft, god mat och dryck. Och så finaste systeryster förståss...


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards