Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Bullstök och bortblåst sömn.

Av madeleine karlsson - 10 september 2014 02:30

Här sitter alltså jag alldeles vaken och klockan är 02.13 Orkar inte! Sömnen är som bortblåst och så fort jag lägger mig ner börjar Bullen stöka runt som tusan och halsbrännan väller upp i strupen. Tror jag tagit tre halsbrännetabletter sedan jag lade mig i sängen igår kväll... Ingen har hjälpt!

J sover på soffan så jag får sitta av tiden här i sovrummet. Läste ut den tråkigaste boken på bra länge tidigare och nu funderar jag på att börja på en ny. Hur ska jag annars få tiden att gå så här mitt i natten? Det är omöjligt att somna. Jag har försökt i omgångar i flera timmar nu. Är det fullmåne också eller är det bara Bullen som vill hålla mig vaken?

Blir inte klok på det här! Det liksom kryper i kroppen så fort jag lägger mig under täcket. För varmt, för kallt, kissnödig, törstig, obekvämt, halsbränna så fort man rör sig osv osv. Inatt finner min kropp ingen ro alls och jag försöker verkligen att acceptera att det är så här det är inatt. Vill inte bli irriterad och börja gråta. Jag får väl sova imorgon... Om det går. Sov dåligt förra natten pga huvudvärk och tidigare idag kunde jag inte sova bort mer än ca 30 min. Är ju aptrött egentligen! Kan jag inte bara få sova bort några timmar? Det är allt jag begär!

Hade jag haft en massa pengar så hade jag nattshoppat loss en massa omlottklänningar och tröjor som funkar att amma i sedan. Kikade in på Indiskas sida och där fanns jättemånga fina! Men...nä! Vet faktiskt inte vad jag ska ha på mig efter att jag fött. Har bara en massa trikåklänningar som kommer vara värdelösa att amma i (krångligt att typ behöva ta av sig varje gång liksom pga att det inte går att få ur tuttarna ur dem på nåt smidigt sätt...). Får väl gå naken?!

Det blir väl ett senare problem antar jag. Har i alla fall ett par amningslinnen. De har jag packat ner i bb-väskan tillsammans med tights och en mjuk skön kjol. Det får duga då...

Nej men om man skulle ta och öppna en ny bok och få tiden att gå lite? Jag hoppas att ni andra sover godare än mig denna natt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards