Alla inlägg den 17 januari 2015

Av madeleine karlsson - 17 januari 2015 02:20

Han vaknade nyss. Jag har sovit ca två timmar. Är så trött att det värker i hela kroppen. Han sover i vagnen när vi är här hos mina föräldrar. Jag satte mig upp, vaggade, vaggade, vaggade. Totalt mörker. Vaggar, gungar, vaggar. Inget fungerar.

De små benen rätt upp i luften, den glada rösten och nappen som far ut ur munnen gång på gång. Snälla lilla du, sov lite till! Jag orkar inte vara vaken.

Tänker på alla ensamstående mödrar, jag är en sådan nu när J jobbar övning. Spelar ingen roll att jag är här och de andra i familjen kånkar runt på min son. Det är bara mamma som duger och sover gör han endast när vi är ute och promenerar. För mycket annat som är kul nu. Alla nya saker, sitta, stå, äta...

Jag är så sjukt trött! Ja jag har sagt det förut men nu börjar det bli lite jobbigt eftersom han aldrig vilar på dagen den här lille mannen. Det är full fart från morgon till kväll och på natten håller han mig också vaken då han tappar nappen ca en gång i timmen.

Tände lampan till slut, han blev lite lugnare men ligger där och knorrar. Måste gå och kissa, vill inte. Vill bara få sova några timmars oavbruten sömn...

Nej han somnar inte om. God morgon då...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards