Direktlänk till inlägg 20 augusti 2007

Imitatörer eller en drös härmapor sökes!

Av madeleine karlsson - 20 augusti 2007 23:52

Vart har alla härmapor tagit vägen?


Sådana som Bosson, den avdankade gamla Michael Jackson imitatören som sedan gav sig in i musikbranschen på riktigt och floppade totalt.

Bosson som fick ett helt Sverige att återigen vilja kunna dansa som den största av idoler.

Ta sig mellan benen, skrika lite och ställa sig på tå. Öva in dessa makalösa moonwalks och den berömda posen som för övrigt också ägs av Freddie Mercury (Queen). Posen där den ena armen sträcks upp i luften för att tala om att man liksom äger hela världen och är oövervinnerlig. Ja iallafall just i den stunden. 


Vart har alla småstjärnor med de stora drömmarna tagit vägen? Vart har alla talangtävlingar och melodifestivaler i skolorna blivit av? Varför är det aldrig någon som härmar nuförtiden?


Senast jag såg ett halvhjärtat försök till att härma någon var i talangtävlingen som tv4 anordnade för ett tag sedan. Någon gav sig in på den gamla Michael Jackson imitationenutan att riktigt lyckas... Det var nog då jag började fundera på vart alla härmapor tatt vägen. De är liksom helt borta. Jag måste säga att jag saknar det litegranna.


Nuförtiden skall allt vara nytt jämt och ständigt.

Nya former, nya färger, nya musikgrupper, nya tider, nya priser, ny regering, nya tv-program, nya ord osv osv

Jag saknar det gamla, det som var förr, Fem myror är fler än fyra elefanter, trasdockorna,jenka tuggummit som jag hatade men som luktade gott, disneyklubben, pommes på fredagkvällarna, ballonger, såpbubblor, högläsning ur en bok innan man somnade, sikta mot stjärnorna, färglada små ljus i tårtan på ens födelsedag, mora träsk...


Jag blir ibland trött på stressen och prestationsångesten här i vår lilla bubbla, vår värld, vår jord. Allt handlar i slutändan om pengar. Pengar styr allt!! Trist men sant.

Allt som produceras nu måste locka så många som möjligt. Detta gör man således med nytänkande och kreativitet. Ibland lyckas man och ibland inte.


Nej, jag vill se fler imitationer. Fram med fler personer i stil med Robert Gustafsson, Bosson, Jörgen mölnbäck mfl

Sådana som kan förmedla dåtid i nutid, eller nutid i dåtid.


En grupp imitatörer eller härmapor sökes!! 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards