Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av madeleine karlsson - 15 oktober 2008 15:23


För några helger sedan när jag gick hem från krogen så sparkade jag på ett vad jag trodde tomt cigarettpaket. När jagi dimman upptäckte att det var lite för tungt och inte heller lät sådär ekande tomt när min fot nuddade det så plockade jag upp det och öppnade det.

Överlycklig blev jag när jag skådade ett gäng ledsna cigaretter och en tändare i paketet. Min nyblivna studentekonomihjärna började då att arbeta och jag beslöt mig för att ta hem paketet och sedan sälja det! Vilken snilleblixt!


Jag kände mig som en vinnare och stoltserade hem med min "vinst" och lade den på fönsterbrädan för att sedan somna.


Dagen efter ser jag något vitt och rött ligga och glänsa med sin överdragsplast i solskenet där jag lade den natten innan. Vad i allsin dar var min första tanke. Någon har tagit sig in i min lägenhet! Jag var helt bombis på att någon brytit sig in medans jag sov någonstans där i det berusade drömlandet. Sedan kom jag på det.


Det var ju bara cigarettpaketet som jag skulle tjäna lite pengar på... Jag log för migsjälv och kikade efter hur många snuskpinnar som huserade där i.


Nu är det så att jag har lite saker här hemma som jag vill sälja för att stabilisera min dåliga studentekonomi.


Kanske är du sugen på ett paket cigg med tillhörande tändare och snyggt fodral där det står att rökning dödar??

Paketet innehåller ca tio och en halv cigarett och en tändare som jag tror fungerar. Så vad sägs? Vill du köpa?


Dessutom, nu när jag ändå håller på och prackar på er saker så vill jag meddela att jag tänker (vill hemskt gärna) sälja mitt gamecube med två spelkonsoller och två spel till för 700 kronor! Minneskort ingår.

Nå, nån som vill ha det då?


Ja kanske kan sälja migsjälv också?


En ensam Maddlur på 25 år erbjudes till högstbjudande. Hon är snäll och trevlig men kan bli högljudd om, enligt henne, bra musik spelas. Hon har ingen stadig ekonomi men hjälper gärna till att dra sitt strå till stacken. Äter mycket grönsaker och är således ganska billig i drift. En chokladbit då och då kan erbjudas som belöning när hon gjort något bra. Men låt henne inte äta för mycket, då riskerar du att behöva köpa henne en ny garderob...

Så vad väntar du på?





Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards