Alla inlägg den 8 juni 2009

Av madeleine karlsson - 8 juni 2009 17:33


Nää banne mig, jag pallar inte med det där stället!! Inte nog med att jag sovit dåligt, när jag kom till jobbet så hade någon naturligtvis slängt mina arbetskläder inklusive mina skor! Tack så hjärtligt!! Nu får jag alltså jobba i mina egna kläder hela sommaren. Beställning av nya kläder tar så lång tid att ja inte hinner få dem innan ja slutar igen... Så jäkla värdelöst!


Jag har dessutom inte ekonomin att köpa nya arbetsskor och byxor... Baaaaaah! Jag blir galen snart...



Ja, nä men nu är det väl ungefär  två och en halv månad kvar tills skolan börjar. Bara att kämpa på!

Av madeleine karlsson - 8 juni 2009 07:05


Idag börjar jag åter igen på jobbet... Det är inte direkt så att jag studsade upp ur sängen med glädje för en liten stund sedan.

Nä, istället så har jag vaknat ungefär varje kvart inatt och trott att jag försovit mig. Med andra ord så är allt precis som det var när jag jobbade för drygt ett år sedan. Jobbångesten har redan flyttat in i min kropp och skolan, var den bara en dröm??


Det enda som får mig att över huvud taget återvända till det där stället är det att jag varje månad den 25e tills det att skolan börjar, kan plocka ut några tusenlappar mer i månaden och faktiskt kanske kunna spara undan några kronor till fattigare tider. (Just nu känns det som om jag inte kan bli fattigare men det kan jag säkert...)


*suck* Tror inte att jag har suckat så många gånger på en morgon som jag gjort idag. Jag vet också att jag verkligen inte borde klaga ett dugg, jag har faktiskt ett jobb men det är bara det att jag vet hur jag mådde för ett år sedan och varför jag ville därifrån... 

Men nu är det så att igår var igår och idag är idag och nu får jag helt enkelt finna mig i detta och tänka på att det bara är för en kort period. Jag överlevde sju år där så då ska jag väl överleva tre månader till??



Nä, nu ska jag peppa mig själv med någon bra och rolig låt och cykla iväg till jobbet... Hej svejs!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards