Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Tre K:n och en flopp.

Av madeleine karlsson - 12 april 2011 23:42


Jag är jättetrött, det har varit så mycket idag fast egentligen ingenting speciellt. Eller jo speciellt har det väl varit men inte på så vis att jag sprungit 5 mil, klättrat uppför ett berg eller nåt sånt...


Och så läser jag på Aftonblaskan att Stockholm-Båstad, han den där Magnussons nya serie floppat. Konstigt?! Han har väl inte gjort något roligt sedan han spelade in Pyjamas och bad fisksäljaren om ett kilo laxfitta... Eller när han åt falukorv, rå sådan, direkt ur förpackningen i tunnelbanevagnar. Hysteriskt roligt. Men sådant görs ju inte idag tyvär... Nä istället får vi titta på mammor som byter bon med varandra, ensamma mammor och dagens män och sånt. Tittar någon ens på nyheterna längre? Lilla sportspegeln? Gó kväll?


Det hettar om kinderna. Jag är så himla varm och har längre trott att jag håller på att bli sjuk. Jag håller inte på att bli sjuk. Jag är bara sådan... Varm. Eller så är det alla allergimediciner jag stoppar i mig. Jag vet inte, men ögondroppar är läbbigt. Kallt i ögat liksom.


Jag vill också dela med mig av en bild som jag tog när jag var iväg på min lilla Halmstadresa. Den enda bilden på de tre damerna i familjen Karlsson. Nästa gång hoppas jag att pappa kan vara med på bild också.



Jag tycker om den här bilden, dels för att jag vet att jag sitter krumt som fasen bakom en stor trädstock och klämmer in mig över den mellan mamma och syster yster men mest tycker jag om den bara för att det är vi och för att syrran har en toalett i huvudet. (Bör jag tillägga att det blåste nåt så helvetiskt?)


Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma om semestrar i varmare länder. Jag letade förresten fram mitt pass idag och det går inte ut förrän om tre år... :)

 
 
Ingen bild

Birran

13 april 2011 00:02

Tittade länge, länge på fotot...vilka sötisar, bra foto.
Håller med dig om att TV-programmen är kass...inte mycket att se...tur att datorn finns, hi hi.

madeleine karlsson

13 april 2011 00:06

Tack Birran! :) Ja det blev ett fint foto som jag är glad att vi tog.

Sannerligen är det tur att datorn finns!

Kram

 
Sandra

Sandra

13 april 2011 10:11

Oj vad du och din syster är lika! Jag trodde att hon var du först. Jättefin bild! :)

http://yousoundsotwee.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards