Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Försäljare... ja ni vet.

Av madeleine karlsson - 14 april 2011 13:10


Varje gång jag ser den där gröna påsen som jag försökt gömma i garderoben så känner jag hur ilskan blossar upp. Igår så skickade jag därför ett argt mail till Elgiganten där jag skrev om hur otrevlig jag tyckte att försäljaren var och hur oerhört dåligt det är att man inte får lämna tillbaka en vara som inte fungerar som den ska.


Nyss ringde telefonen, det var samme försäljare som talade om hur dåligt han hade mått efter att jag gått från affären där jag stått och gråtit i ren ilska över hela systemet och den förbannade telefonjävlen. Han hade fått mitt mail idag och var antagligen tvungen att ringa till mig för att reda ut hela grejen... Det är väl något som ingår i deras arbete.


Han bad om ursäkt om han upplevts som otrevlig och vi pratade en lång stund om varför saker och ting är som de är och varför jag inte fick någon telefon tillbaka och så vidare. Yada, yada, yada.

Under hela tiden jag pratade med honom så hade jag i åtanke att han är en försäljare på ett stort företag, allt han säger är inprogrammerat. Han vill bara att jag ska bli glad och nöjd vilket jag absolut inte tänker bli!


Jag hade bestämt mig, jag var ju arg! Jag skulle inte bli nöjd förrän jag fått min telefon hel och ren och fungerande tillbaka. Och så börjar han med försäljartaktiken, ni vet hur de gnider och ställer sig in? Det sker utan att man märker det och vips så hörde jag mig själv säga: Tack så jättemycket, nu är jag glad igen!

Va? Neeeej! Jag är fan inte glad! Inte förrän jag fått min telefon. Jag är arg och missnöjd. Så det så!


Han sade att han skulle ge mig ett presentkort och frågade hur mycket jag ville ha (jag hade skrivit i mailet att jag aldrig mer tänkt handla i deras butiker), jag svarade att jag helst av allt bara ville ha telefonen tillbaka men det gick han inte på och lurade på mig ett presentkort och nya skyddsplastgrejer till telefonen. Jäkla försäljare! Nu är jag ju tvungen att handla upp presentkortet sedan och i alla fall besöka deras butiker. Inte ens det hotet kunde jag förverkliga. Typiskt.


Dessutom lovade han att ringa runt och höra sig för om vart min telefon befinner sig och därefter skicka kontinuerliga sms till mig så att jag blir uppdaterad om saken. Och så pratade han om en massa andra saker som jag inte riktigt hängde med på men om telefonen fortfarande inte fungerar när jag får den tillbaka så ska jag kontakta Elgiganten igen för DÅ kanske jag kan få en ny eller en av ett annat märke...

Konstigt det här...



Jösses! Jag säger då det. Jag kan tydligen inte vara arg så länge, det stör mig lite för jag hade velat sätta pojkvaskern på plats och tala om att jag inte alls var det minsta nöjd med den så kallade servicen(Jag sade det till honom men inte på ett sådant auktoriserat sätt som jag önskat). Försäljare har det där tricket, att linda en kring deras lillfinger och få det att kännas som om det nog var mitt fel att allt blev som det blev.

Det var nog jag som hade en dålig dag.

Det var nog mig det berodde på...

Förlåt...

Tack för hjälpen!

 
 
Katarina

Katarina

14 april 2011 17:28

Tack för en trevlig läsning. Ett mycket bra inlägg!

http://www.endastgossar.bloggagratis.se

madeleine karlsson

14 april 2011 17:30

Varsågod, men det är nog jag som ska tacka dig. :) Roligt när folk som läser ger sig till känna...

Ha en fin dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards