Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Postbarsk

Av madeleine karlsson - 24 augusti 2011 14:52


Nu får det vara slut, nu orkar jag inte mera! Under hela den här tiden som vi har bott där vi nu bor så har jag fått en grannes post. Det har gått i omgångar och nu är vi inne i en sådan omgång när jag får hennes post varje dag. Det är helt sjukt!


Ja, vi heter likadant men vi bor inte på samma nummer och våra namn stavas heller inte likadant. Så, idag när det åter igen damp ner ett brev i brevlådan som var hennes så tog jag telefonen och ringde posten på direkten. Jag har desutom huvudvärk å jag är trött på att ringa samtal hitan och ditan för att få saker eller papper att komma dit de ska. Ska det vara så svårt att läsa på ett kuvert innan man stoppar det i brevlådan???


Jag fick tala med postkontorets chef och han var inte heller så glad över detta. Han snackade om orangea lappar som tydligen sätts upp på personer där det strulas med posten. (Han förklarade aldrig riktigt men jag antar att det är så det funkar) Han kunde däremot inte se just nu om det satt sådana lappar uppe, men om det gjorde det så skulle brevbäraren som delat ut posten idag få ett nackskott. Ja, han sade faktiskt så. Får man det? Nåväl, skitsamma, jag var arg faktiskt för jag är trött på att springa ner med hennes post och jag förklarade att det faktiskt kanske finns viss post som jag inte borde se eller veta om att hon får... Det är viktigt att rätt post kommer till rätt person utan mellanhänder liksom. Och det finns viss post som jag kanske inte vill att hon ska råka öppna och läsa. För det hände faktiskt från början. Jag råkade öppna hennes post för jag trodde den var min. Nu händer inte det för jag har lärt mig att det allt som oftast kommer något som inte är till mig. Men det var pinsamt att ge henne ett öppnat kuvert den där gången...


Jag tänker faktiskt gå ner och prata med henne idag och fråga om hon får någon av min post? I så fall får hon också ringa och klaga. Nån ordning får det väl ändå vara?


Jag frågade också postchefen var felet låg, vem är det som gör att posten kommer fel och han sade att det är brevbärarnas fel. De ska läsa på posten och stoppa den i rätt brevlåda. Jag sade att hans brevbärare kanske skulle behöva lära sig läsa lite bättre för det är skillnad på Madeleine/Madelene och B/D. Postchefen tystnade...


Jag börjar bli en grinig gammal käring som gnäller på allt och alla känner jag men vafan, folk ska väl kunna läsa ordentligt och sköta sitt arbete? Om det kom fel nån enstaka gång skulle ja inte bry mig för fel kan alla göra, men varje dag??



 


Jag höll faktiskt på att vräka ur mig de bekanta orden: Det är ingen riktig post!, Men lyckades hejda mig själv... Ibland är det bra att tänka innan man talar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards