Alla inlägg under juni 2008

Av madeleine karlsson - 3 juni 2008 23:34

Utanför skinnet, det varma, blåser vindarna.

Små bubblor av dig och mig flyger omkring alldeles planlöst.

Vi blev aldrig större än så.

Med en puff i fel riktning är det omöjligt att ändra kurs. Ditt öde blev mitt.

Någons pekfinger i ryggen, en smärta som inte känns.

Vad ville du?


Stanken sitter kvar i kläderna som du aldrig hann bära. Synd att kasta bort något oanvänt.

En kontainer från ett litet givmilt företag får agera nödbärare av din förstora kostym.

Alla dessa saker, din plats är en myrstack. Full av liv och myller men helt oorganiserat. Ett organiserat kaos kanske?

Drar in dammkornen du en gång ägt genom näsan. Nu finns också du i mig. I mina lungor.


Känner dig ibland, mot kinden. En vind utanpå skinnet, det varma som blev kallt när du försvann.

Hör dig ibland när drömbubblorna spricker. Genom örat far du fram tills du når den platsen i magen där fjärilarna bor.


Släpp dem fria....



Av madeleine karlsson - 3 juni 2008 22:31

Sitter och mlar litegranna...

Som vanligt så blir det någon form av konstiga "ailienfigurer" utan ögon och munnar...

Jag är inte vidare bra på att måla ansikten så därför skiter jag i det och målar bara en tom plan yta :P

Fusk! Men hey, det är min stil...

Det var mamma som ville ha tavlor men hon är nog inte speciellt förtjusta i mina gubbar... Hon vill helst ha blommor och sånt i fina klara färger. Det är lite svårt att gå henne till mötes... 

Nåväl, någon dag får jag väl försöka ge mig in i det glada blomspåret och försöka iallafall.. Det kommer inte att bli lätt. Men för mamma s skull ska jag försöka. Kanske får måla stilleben eller så, ställa en vas med blommor på bordet framför mig men det är ju så fruktansvärt tråkigt. Kanske kan jag måla av något jag fotat... Hmm ja möjligheterna är många... 


Nä nu måste jag försvinna ut i köket igen och dyka ner bland färgtuberna...



Av madeleine karlsson - 3 juni 2008 15:43

Japp, Maddluren gav sig iväg upp i spåret vid vårdskolan för att ta sig en runda.

Egentligen hade jag velat jogga men det är för varmt och astman är ett faktum. Det känns som om någon håller en kokhet hand över bröstet och jag kan inte andas alls. Fruktansvärt irriterande.

Nåväl efter två drag med astmasprayen och en klunk vatten vandrade jag iväg. Det är så skönt med alla "skogsljuden" tycker jag. Vinden genom träden, grenar som faller mot marken, fågelsång, flugornas surr och mina fötter mot marken där de torra barren krasar under fotsulorna... Solens strålar genom lövtaket däruppe bildar vackra mönster på ormbunksbladen och mossorna. Svetten lackade i pannan, det var säkert lite över 30 grader däruppe i skogen. Vattnet i flaskan som jag bar omkring på tog slut när jag var i mål. Aldrig har väl ljummet vatten smakat så gott...


Min ajoggingskor är inte ett dugg bekväma har jag däremot kommit fram till... Jag har alldeles för breda fötter så efter ungefär tio minuter har jag så ont i fotsulorna och på sidorna att jag är på god väg att ta av mig dojjorna. Det är bara att härda ut och ungefär en kvart senare har smärtan gått över i något annat... Skam den som ger sig. 


En anna sak som irriterar mgi varje gång jag är uppe i spåret är alla grejjerna man måste släpa omkring på. Jag måste ha med mig mina nycklar, min dildo astmasprayen och en flaska vatten. En såkallad magväska är ju inte att tänka på så då får jag gå och hålla i alla sakerna hela varvet runt. Helt värdelöst. Ett "friluftslock" med snöre i som man kan ha runt halsen vore ju inte dumt till astmasprayen. Då skulle man inte behöva hålle i den iallafall. Nycklarna vet jag inte vart jag ska göra av men vattenflaskan kan man ju ställa där målet är så kan man dricka när man kommer fram..

Nån som har några smarta tips på förvaring under motionering?



Mitt paket från Yves rocher har kommit idag så det ska jag cykla iväg och hämta ut sedan. Det innehåller solskyddscremer och en massa annat smått och gott. Dessutom beställde jag några teer som skulle vara bra och hjälpa en med viktnedgång... De fungerar bergis inte heller men jag provar för om man inte provar så får man ju heller inte veta hur det kunde ha gått...


Nä nu ska svettluren hoppa in i duschen så hon kan återgå till att lukta gott!



ps.Imorgon kommer något fantastiskt att hända! :) 

Av madeleine karlsson - 2 juni 2008 20:48

Nu är det inspelat och färdigt. Det är fruktansvärt roligt att stå i en studio och samtidigt nervöst.

Efter att man sjungit nån gång så släpper allt...

Låten blir väl klar om ett par veckor eller så när pappa ska dit igen så då får jag höra hur slutprodukten blev. :) 


Asså en sak, det är så sjukt skumt att höra sigsjälv. Man låter helt knasig. haha men roligt ändå...


Nu ska ja sluta tjata om dethär å gå å käka en macka och ta en dusch istället...



See ya folks! 

Av madeleine karlsson - 2 juni 2008 17:51


Snart ska jag iväg och spela in en låt... Eller rättare sagt så ska jag lägga sång på en av pappas och hans vän J:s låtar som de gjort.

Det känns lite nervöst. Det gör det alltid innan det är dags för en att prestera något som någon annan ska ha och dessutom lyssna på...

Givetvis kommer även jag att få ett ex... haha.

Det kommer bli spännande detta men jag har iallafall övat på låten. Den är lite trixig tycker jag. På vissa ställen är det många ord som ska hinnas med på så kort stund...


Det som känns bra är att det känns som om jag skulle ha skrivit texten...  Jag skriver in den sedan så får ni se... Helt sjukt egentligen. Att någon annan kan skriva en text som så mkt påminner om ens eget liv. Nåväl, for you all to see later...



Nu ska jag nog öva lite till så att jag inte står och darrar av nervositet när det blir dags att sända toner till mikrofonen. 



Over and out! 

Av madeleine karlsson - 1 juni 2008 21:54

Idag har jag badat för första gången iår och jistanes så kallt det var...

Dryga 15 grader i vattnet men det satt som en smäck efter att man värmt upp sig i solskenet.

Såhär tidigt på året har jag nog inte badat sedan jag var en liten parvel... 



Nu är det sommar!!! 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards