Alla inlägg den 6 december 2008

Av madeleine karlsson - 6 december 2008 19:35

Nyss skrev jag om ett spöke... kankse inte nödvändigtvis mitt spöke men ändå...


Å så fick jag för mig att jag skulle kika in vad jag skrev exakt för ett år sedan... Den dikten handlade om änglar... Hmm märkligt sammanträffande...


Ni kan ju läsa gamla inlägg också, men det kanske ni vet redan. Det finns en del guldkorn där. Vissa saker undrar jag om jag själv ens skrivit men det har jag ju. Måste ta tag i mitt projekt å skriva ner allt i en bok... Det blir ju bara fler och fler texter som lägger sig på hög liksom å då blir det ju bara jobbigare å jobbigare å skriva ner allt sedan.

Skärpning nu Maddluren!!!


Kanske borde önska mig en fin skrivbok med blanka blad i i julklapp??????


Ja skriver in ängeldikten här igen. Zandra, den får bli till dig nu så här i juletider!En julklapp till dig där uppe i himlen.



Angels Länk - Kommenteraav madeleine karlsson den 6 december 2007 kl 21:44

Sometimes angels fly by.

They stay a while to watch you spread your wings.

Sometimes angels fly away.

The leave to make place for others.

Sometimes angels stay for a long, long time.

They stay to keep you company when lonelyness arrives.

Sometimes angels borrows your time.

They loan it only to give it back again.

Sometimes angels die.

The die to let you live.


Av madeleine karlsson - 6 december 2008 19:29


En välbekant doft, så nära så hemsk.

Ett anletsdrag så likt ditt, en andedräkt som värmer min kind.

 

Ditt väsen, det som är kvar.

Jag minns dig så som du var.

 

Så tyst du vandrar förbi, nästan obemärkt.

Ett vinddrag, en kyla, kanske något mer.

 

Smärtan av dig när du lämnar min kropp.

Du ger mig kanske en liten strimma hopp.

Av madeleine karlsson - 6 december 2008 01:39


Det bor en trumpet i min näsa. Peter Trum heter han.

Han barrikaderar den fina ingången och släpper inte in några solstrålar. Försöker man vattna ur honom så spjärnar han emot med sina slemmiga gadjetarmar.


Han har en otrevlig färg och inget särskilt trivsamt sätt. Maken till ouppfostrad kråka har jag aldrig stött på.

Han lämnar aldrig sitt krypin, iallafall är det så det känns. Hur mycket vinden än blåser och ångan stiger så sitter han där han sitter. Fastklistrad.


Ibland har han sommarnöje och åker karusell både upp och ner. Retsticka!

Jag har försökt att sluta mata odjuret men damm finns visst överallt och speciellt i luften vi andas. Baciller är en annan favoriträtt...


Nej du Peter Trum din lille filur, nu är jag trött på dig och ber dig allra vänligast att flytta ut ur min näsa. Du har 24 timmar på dig annars ringer jag doktorn eller apoteket och ordnar så att du blir vräkt!!!!!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards