Alla inlägg den 27 december 2008

Av madeleine karlsson - 27 december 2008 18:38


Nu är den vackra fina julen över och snart är det åter dags att packa ner den i lådor av papp. Gömma undan den i ännu ett år.


Det är lika sorgligt varje gång. Mina fingrar krampar när julstjärnor och gardiner skall tas ner och munnen är inte alls lika glad som när pyntet hängdes upp.Som tur är behöver jag inte ta farväl av några lagomt tjocka och glada jultomtar för dem hittade jag inte när det var dags att ställa fram dem.


Jag får heller inte sjunga tillsammans med Carola i alla dessa vackra, härliga julsånger som ibland får mina armhår att resa sig upp. Det är nästan det värsta, att inte få höra julmusik på ett helt år. Det finns liksom ingen annan musik som är så stämningsfull.


Än är det ju inte riktigt dags att begrava julen som tur är. Man får njuta en liten, liten stund till. Jag ska suga i mig minsta lilla stjärneljus och pepparkakssmula.  Å jag ska lyssna på Carola till tjugondag knut. För det får man!!! Egentligen ända till påska om man ska vara noga men det känns ju inte riktigt rätt....



Om några dagar är det nytt år också... 2009. Det är banne mig inte klokt!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards