Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Ensamhelg

Av madeleine karlsson - 28 juni 2011 22:00

Korvbullen ska åka bort på fredag och nu sitter jag här och undrar vad jag ska göra då... När han är borta.


Visserligen är han nog bara borta till lördag kväll men ändå. Då har jag inte ens någon att prata med här hemma. Inte har jag pengar heller, annars hade man ju kunnat åka till Västerås och shoppat lite eller åkt hem till E-tuna och druckit ett glas vin på någon uteservering med vännerna (om de nu hade haft tid vill säga). Eller hälsat på hemma hos mamma och pappa eller något.


Nää usch jag vet inte alls vad jag ska sysselsätta mig med. Har varit hemma så mycket nu att det känns som om jag ska kräkas. Jag vill ut och göra saker, resa, besöka andra städer. Inte vet jag men jag vill inte sitta framför den här datorn och plugga mera. Trots det så är det ju det jag är tvungen till. Har man inga pengar så betyder det också att man inte kan åka någon stans. De pengar jag har undansparade skall delvis fortsätta vara sparade och delvis användas när vi ska ner till Halmstad i början av augusti.


Nä hörrni, det här blev man inte så mycket klokare av. Nu ska korvbullen ta med mig ut på promenad. Hej svejs!

 
 
Ingen bild

Malin

28 juni 2011 22:13

När du har vägarna förbi E-tuna får du komma hit så bjuder jag på mat o vin!!! O kanske lite brädspel?! ;) Hoppas du hittar på nåt trevligt imorgon kväll ändå.. Kram

madeleine karlsson

28 juni 2011 23:42

Det ska jag se till att göra. Hoppas ni har det bra i nya huset. :)Korvbullen åker ju inte förrns på fredag så imorgon kväll är det lugna puckar, då ska vi på kalas.

Hoppas att ni har vägarna förbi Enköping nån gång i sommar också. :)

 
Systeryster

Systeryster

29 juni 2011 07:56

Kom till Halmstad!

http://milja.devote.se

madeleine karlsson

29 juni 2011 13:06

Det skulle jag ha gjort om jag hade pengar... :p Men vi ses ju snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards