Alla inlägg den 8 november 2011

Av madeleine karlsson - 8 november 2011 14:12


Jag bor tydligen i ett perfekt område. Flera gånger i veckan går det runt människor eller små traktorer beväpnade med snablar. Med dessa blåser de ihop löv och släpar iväg dem någon annan stans. För på våra gräsmattor får de tydligen inte ligga och skräpa...


 

Nej, jag har inte tillfrågat personerna på bilden om de vill vara med i min blogg. Jag smygfotade dem... Bakom gardinen stod jag, som en paparazzi.


Så här ser det ut. Dag efter dag efter dag. Och ljudet, ni skulle höra det. Det oändliga surrandet, det tar aldrig slut! Tidigt på morgnarna börjar dem. Svintidigt. Även fastän de inte är här så hör man det där förbaskade ljudet och jag kan för mitt liv inte förstå varför det ska blåsas bort löv när hösten inte är färdig. Träden är inte nakna än, inte buskarna heller och alla blommor har faktiskt inte blommat klart. Låt det lilla liv som fortfarande finns vara kvar en stund till.


Jag tillhör nämligen de som tycker om att se löv på marken, som tycker om att gå i lövhögar och sparka dem framför mig när jag är ute och spatserar. Jag tycker om löv och det de signalerar. Att sommaren är över och vintern är på väg. Jag tycker om det prasslande ljudet och när det fastnar blåsande löv i håret. Allt det tycker jag om och de här människorna med snablar inkräktar i det. De vill tydligen inte ha höst. De vill blåsa bort varje spår och fortfarande gå klädda i kjolar och shorts.


 

Mannen nere i det högra hörnet har precis ramlat på ändan när jag tog den här bilden. Han skrattar och det gjorde jag också, där bakom min gardin...


Ser ni så perfekt gräsmattan ser ut? Inte ett löv! Men snart är där en ny lövmatta och då återkommer snabeldrakarna. Jag bor i ett perfekt område där alla löv blåses bort. Jag bor i ett perfekt område där hösten inte finns, där löven försvinner, där färgerna utrotas, där gräsmattan är det viktigaste av allt och där barnen absolut inte får leka i lövhögar...

Av madeleine karlsson - 8 november 2011 12:11


Jag har hittat det perfekta mellantinget mellan läppsyl och läppstift! På apoteket av alla ställen, där man absolut inte alls letat. Där låg det, framme vid kassan i en burk tillsammans med flera andra och jag kunde inte motstå den.




Den här produkten är varken glansig, glittrig eller smetig. Den är matt och förstärker bara din naturliga läppfärg och det var preciiiis en sådan som jag ville ha. Känns som läppsyl men ger ändå lite färg. Jag rekommenderar den starkt! Tror att den kostade 29 kronor och det kan ju vem som helst kosta på sig. Lite färg piggar upp!




Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards