Alla inlägg den 9 november 2011

Av madeleine karlsson - 9 november 2011 17:28


Alla som känner mig vet att jag älskar stark mat. När jag säger stark så menar jag inte kryddstark i form av lite salt och peppar. Nä jag vill ha rejäla grejer, mycket vitlök, chili, heta såser, cayennepeppar och sånt... Jag pepprar till och med på frukostmackorna ibland när jag finner mjukosten lite vek och tråkig. Svartpeppar kan lyfta det mesta!


Salt däremot är jag inget stort fan av. Det är gott på ugnsrostad potatis och pommes å det är ungefär det. Jag är i lag väldans dålig på att salta min mat, brukar nöja mig med grillkrydda, buljongtärning eller nån sojaskvätt. Och det är ju en bra vana för salt är ju inte så nyttigt i stora mängder.


Nåja nu var det inte det här jag ville tala om egentligen utan nu går vi över till maträtten tacos. När jag äter tacos (gärna minst en gång i veckan) så vill jag gärna ha Jalapenos på köttfärsen. Många Jalapenos! Jag är nog sjuklig har jag insett för igår åt vi tacos och då köpte jag en ny burk Jalapenos för vi hade inga hemma. Jag öste de gröna goda ringarna över min mat men efter en stund så blev jag ganska besviken. Det blev inte fullt så hett som jag ville! Jag ville att det skulle brännas i munnen så att svettdropparna trängde sig fram i pannan me inget hände... Trots att jag ätit nästan en halv burk ensam.


Jag tänkte att det här är nog inte bra för magen oavsett vad min mun säger så imorse så kokade jag gröt med linfrön och plommon i. Det är ju bra för magen och väldigt hälsosamt... Sedan gick jag ut på en jättelång promenad och när jag kom hem så var jag naturligtvis jättehungrig och då åt jag lite rester från gårdagens tacos. Precis som igår så öste jag över Jalapenjos och när jag ätit färdigt så inser jag att burken nästan är tom. Det simmar bara runt ungefär 10 stycken små gröna ringar i sitt spad och jag börjar i mitt stilla sinne undra vad de där plommonen och hela burken Jalapenjos ska hitta på med min mage... Det kan inte båda gott!



Jag ska inte gå in så mycket närmare på vad som hände ett par timmar senare men jag kan väl säga att jag är renad. Allt ont som möjligtvis funnits i min kropp är borta nu...


Nu undrar ju jag, på grund av mina besvikelse över de inte så heta Jalapenosarna, vad som kommer efter dem? Vad är en aning starkare? Jag vill ha något hett och jag kan inte komma på något hetare än Jalapenos. Har ni några tips?



  Nomnomnom!!!!


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards