Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Överstökat

Av madeleine karlsson - 27 december 2009 21:18

Nu har julen sprungit förbi igen. Det går lika snabbt varje år och jag blir alltid lite ledsen när jag inser att det är ett helt år kvar tills man åter får ta fram ljusstakar och baka pepparkakor igen...


Pappa kom hem till jul. Tack och lov! Det är fint att ha honom hemma igen fast han ser ut och går som om han vore närmare åttio... Men nu är han på bättringsvägen och det, måste jag säga, är den bästa julklappen!!


Min mage känns som en stor säck fylld av flottiga julklappar... Eller snarare som en stor deg som ligger på jäsning. Nu får det vara nog med fet julmat och julmust. Fram med apelsinerna och den vanliga maten. Gud jag känner mig så fruktansvärt lat!

Jag borde träna men nu när jag pendlar fram och tillbaka till enköping så känns det ju något onödigt att köpa ett träningskort i någon stad som jag med all säkerhet inte kommer att utnyttja till fullo. Det krånglar till sig lite med både det ena och det andra när man bor i två städer samtidigt...


Just nu orkar jag knappt vara hemma hos mig. Det ligger saker och kläder överallt eftersom jag inte kan stoppa in något i de så kallade garderoberna innan jag fått bort småkrypen som tydligen huserar där inne... Hade stora hål på alla mina raggsockor upptäckte jag för någon vecka sedan och jo visst, där fanns äckliga, vidriga kryp som mumsat och snaskat i sig min fina raggisar som mormnor stickat. Det känns riktigt äckligt att vara hemma. Helst av allt vill jag flytta!!! Jag kan nog inte komma på en enda bra sak med min lägenhet för tillfället och när jag väl är hemma så bor jag ändå i min resväska som jag nu mera aldrig orkar packa upp för något annat än tvättning.


Snart är det också ett nytt år och jag borde väl ut och jaga upp någon form av nyårsblåsa. Det är det värsta jag vet, att hitta så kallade finkläder. Min kropp är inte skapad för att ha sådana på sig! Måste ta mig till någon annan stad om jag vill handla för här i Enköping finns det verkligen INGA affärer alls. Det är billigt och bra att bo här för man kan ingenting handla. haha Perfekt för en fattig student som mig.



Nu ska jag sätta på en kopp kaffe åt mig själv för det är jag värd. Vi hörs!


 
 
Alle

Alle

4 januari 2010 13:23

Hittade du någon snygg festblåsa till nyår...inte för att jag tycker att man behöver det...jag hade ingen och det gick lika bra ändå...
Hoppas att du har det bra och mår bra på det nya året...kram Alle

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards