Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Kungligt nyfiken!

Av madeleine karlsson - 11 november 2011 10:42

Här om dagen så snackade jag med min vän V om olika bloggar och vad som var intressanta respektive mindre intressanta att läsa. Sedan dess har jag gått runt och klurat lite på det här. Vad vill man läsa och vems blogg som inte finns skulle man egentligen helst vilja ta del av?


Jag följer en del bloggar, dels för att jag har någon form av personlig relation till personen eller för att jag tycker att det är något i bloggen som hänför och fascinerar mig. Det behöver inte alltid vara bra saker som gör att jag stannar och fortsätter läsa.


Kissie är ett exempel, hon skriver väldigt illa, stavar fel och vet inte hur man bygger upp meningar. Ibland undrar jag om hon gått i skolan över huvud taget... Där har jag helt enkelt slutat läsa texterna som för övrigt kryllar av smileys och fokuserar på bilderna istället. Hon ser ju för anskrämlig ut männskan!


Blondinbella kikar jag också in hos då och då. Jag tycker personligen att hon verkar ganska jobbig som människa men jag kan inte låta bli av att fascineras över hennes envishet och engagemang. Hon har ju lyckats på sitt sätt och kommer med all säkerhet att bli en väldigt framgångsrik människa.


Magdalena Graaf och Ebba von Sydow besöker jag mest för att de har bedårande ungar att vila ögonen på. Detsamma gäller nog Katrin Zytomierska, hennes son Ringo är bara för härlig. Katrin kan också konsten att provocera, det är ganska intressant att läsa hennes inlägg ibland och sedan följa upp med människors kommentarer i kommentarsfältet.


Sedan har vi bloggar som jag följer för att jag personligen känner eller har träffat människorna i fråga. Det är fint att kunna hänga med människor och deras liv trots att jag befinner mig en bit ifrån och kanske verkar mer frånvarande än vad jag är. Ibland önskar jag att fler nära och kära bloggade (Japp, ni som är nära vänner till mig, känn er träffade!)så att jag visste vad som pågick runt omkring...


Ancawi, Regnsjuk, SofiaCarolinaJohanna, emlinn (det här blir en morot för att du ska komma igång med bloggandet igen), jentanholm och HelenJunttila är några...


Om någon av er som jag känner där ute bloggar och jag inte vet om det så kan ni väl liksom tala om det? Jag vill ha fler bloggar att följa, det är ett utmärkt tidsfördriv och efter ett tag blir det som en drog, en följetång. Man bara måste veta hur det går... En sådan blogg som jag hamnade på av en ren slump är micas blogg. Något jag däremot inte är speciellt intresserad av är modebloggar! Usch och fy! Dagens outfit hit och dit. Kläder och skor som jag ändå aldrig någonsin kommer att kunna ta på mig. Jag brukar i och för sig kika förbi Kenzas blogg men det gör jag mest för att hon är så vidrigt vacker och man kan behöva känna ett styng av avundsjuka ibland. Finns det någon mer perfekt och naturlig människa än henne liksom???


Det var väl ungefär de bloggar som jag dagligen besöker... Tror jag. Jag saknar dock bloggar som är mer åt det poetiska hållet. Jag har ännu inte hittat någon bra som fångat mitt intresse. Tips? Jag är ju en sådan person som lätt faller för ett vackert språkbruk. Det är definitivt en brist på sådana bloggar tycker jag...


Nu kommer vi till det jag egentligen ville komma fram till. Vilken blogg, som ännu inte finns, skulle du vilja läsa? Jag har funderat ett par dagar och kommit fram till att valfri person ur kungafamiljen (kanske inte kungen eller Sylvia för jag är osäker på hur pass bra de stavar...) skulle kunna få starta en blogg. Jag skulle definitivt följa den. Det vore oerhört spännande för man vet ju egentligen inte ett dugg om dem. Vad gör de egentligen en vanlig fredagkväll när de är helt lediga? Har de middag på slottet eller åker de bort på spaweekend eller vad i allsin dar sysslar de med? Har Vickan eller Daniel mjölk i kaffet? Äter de faktiskt falukorv till middag ibland och vem lagar egentligen kungligheternas måltider? Äter de godis? Dricker de ens kaffe och vilket toapapper använder kungligheterna egentligen? Blekt eller oblekt? Använder kungen pyjamas när han sover och har han tofflor på sig när han går ut för att hämta tidningan i brevlådan utanför slottet?


Ingen vet!


Jag är så oerhört nyfiken på vad de egentligen sysslar med... Så snälla Vickan och Daniel, kan inte ni starta en blogg och dela med er lite av er vardag? Kanske ta ett par fjantiga fotografier på er själva där ni gör grimaser? Eller blogga om vad ni käkar till middag...


Så det är min önskan, en sådan blogg vill jag läsa! En kunglig en...

 
 
Ingen bild

Birran

11 november 2011 13:10

Ja du, Madde...kluriga funderingar som vanligt och bra sådana, tycker jag. Du sätter många gånger ord på det som många går och tänker på.
Jag började ju med en blogg...först med nybörjariver...sen mattades det av...vad ska jag skriva...vem vill läsa...Kanske något tips från dig?
Du skriver bra...fortsätt med det! Kram!

madeleine karlsson

11 november 2011 13:15

Jag började skriva utan att tänka på att folk faktiskt läste men nu vet jag ju att de gör det och det är väldigt roligt..

Men du Birran som har så mycket att berätta! Klart att folk skulle läsa din blogg. Mitt tips är att man bara ska skriva om saker som engagerar en och bara när lusten faller in. Annars blir det mest tråkigt och vanliga dagboksinlägg typ "idag har jag..." där man raddar upp dagens händelser blir inte så skoj alla gånger.

Jag kommer aldrig sluta skriva, var så säker! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards