Alla inlägg den 3 februari 2011

Av madeleine karlsson - 3 februari 2011 11:07

Igår köpte jag sådant där pulver, måltidsersättningspulver som man ska blanda med vatten och hälla i sig...


 


FY FAAAN vad vidrigt det var!!!!!! Det var det vidrigaste, näst efter avokado, som jag någonsin stoppat i min mun. Och konsistensen sedan, fy! Som någon typ av lös geleaktig gegga med, vad det stod på förpackningen, kaffelattesmak. Jo hejsan, vart då någonstans?? Det smakade verkligen inte alls kaffe och inte heller latte. Det var fruktansvärt äckligt faktiskt. Jag tog också en äppelcidervinägertablett och en mugg te, men nu, två timmar senare så är jag redan hungrig...


Jag tror egentligen inte på de här dietgrejjorna men jag känner att jag måste prova. Jag vill ju så gärna vara lite smal. Jag är en typisk överviktig kvinna som provar allt, utom att sluta äta choklad... Jag vägrar, är det nåt i livet jag vill unna mig så är det choklad! Jag kommer aldrig att sluta äta det. Så det så.

Däremot så kan jag känna att jag kanske kan dra ner på kaloriintaget i övrigt och röra på mig lite mer. Därför är de här måltidsersättningarna helt okej. De innehåller 100 kalorier. Det är typ ingenting alls. Dessutom tycker jag faktiskt att det är helt okej att äta sånt när man är själv hemma och ändå inte orkar stå och laga mat. Det är väldigt praktiskt!


Men kan de inte göra dem lite godare? Eller finns det andra märken som smakar bättre? Nån som testat? Jag köpte mest den här sorten för att det var den billigaste jag kunde hitta och för att jag mest ville testa på att dricka en sådan ersättning till frukost och lunch å se hur det är... (vidrigt tydligen)


Men hur kan man få sälja nåt så äckligt? Blir det godare om man blandar pulvret med kallt kaffe istället för vatten? Nån som provat? Huvaligen, nu har jag bara 14 påsar kvar, sedan kan jag prova på någon ny sort. Ingen idé att köpa någon annan som kanske är godare nu när man börjat med den här äckliga för då riskerar den att bli liggandes tills efter bäst före datumet. Det vore ju slöseri!


Nu ska jag ut på en promenad, om jag törs! Vi hörs om jag kommer hem levande och med alla kroppsdelar i behåll.

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards