Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av madeleine karlsson - 9 oktober 2014 10:19

Upp tidigt, åker till vårdcentralen för en drop-in tid på grund av den envisa mjölkstockningen. Parkerar bilen och går till biljettautomaten. Stoppar i en tia, jag glor på den lilla skärmen men inget händer. Är det jag som är dum å har stoppat pengen i fel hål eller är maskinjäkeln trasig? Jag stoppar i en till tia, även den försvinner ner i automatens djup utan att nåt händer.

Va faan!

Får betala med kort istället. Sätter i kortet, betalar för två timmar eftersom jag aldrig varit på drop-in och inte har en aning om hur många som sitter i väntrummet före mig (tänker att det säkert är sviiinmånga). Tjugo spänn till (kostar tio kr i timmen i den här staden...)!

Knallar upp och går till väntrummet, inte en människa! Bara en inne hos foktorn, sedan är det min tur. Mannen går relativt snabbt och jag får komma in. Förklarar mitt problem och tror då att hon fixar recept osv på en gång. Hon säger att ja, det bör behandlas när det gått så pass lång tid och sedan att hon inte har någon tid förrän klockan elva så då får jag komma tillbaka.

Jaha!? Okej, tack då säger jag och går. Då var det bara att åka hem igen och vänta i en och en halv timma... Värdo!

Jag var på vårdcentralen i ca 15 min. Det har hitills kostat mig 40 spänn. Nu ska jag snart dit igen och måste betala för parkeringen ännu en gång! Dessutom måste jag betala för läkarbesöket som säkert tar ungefär en halv minut eftersom hon redan vet vad jag behöver hjälp med. Det kommer sluta med att jag stoppat ner 50 kronor (alltså för fem timmar egentligen) i den där jäkla maskinen när jag faktiskt bara varit där och stått på parkeringen i ungefär 20-25 min sammanlagt.

Småpotatis kanske ni tycker men nu är jag mammaledig med extremt låg inkomst och jag stör mig som fasen när man ska betala för saker sådär och grejen man ska betala med bara slukar ens pengar utan att ge en det man betalat för... Kan ju ge mig fasen på att det hade suttit en P-bot på bilen om jag skitit i att betala med kortet! Å det blir ju liksom dyrare va!

Börjar fundera på om det här är ett trick utfört av kommunen? De behöver ju pengar till det nya parkeringshuset...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards