Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av madeleine karlsson - 20 oktober 2014 14:09

Jag hade tänkt gå ut på en längre promenad idag men jag hade inte räknat med det här usla vädret! Smådugg, fukt, regn och rusk om vartannat. Mysigt när man får vara inne och mysigt om man är bra skyddad och kan hålla sig torr och varm ifall man går ut.

Anledningen till att vi fortfarande sitter inne stavas REGNSKYDD. Jo, det ingick ett när vi köpte vagnen men just nu undrar jag varför? Det är ganska värdelöst att använda när det regnar. För ett par veckor sedan var mamma här på besök och vi tog en promenad ner på stan. Naturligtvis började det regna så vi tog på regnskyddet. Jättebra tänkte jag men så fort vinden vände så regnade det in på stackars Olle. Det medförde att så fort vinden ändrade riktning så fick vi vända på vagnen och dra den bakom oss för att skydda honom. Mycket osmidigt!! Jag hade inte en tanke på det innan men det är ju ett problem att det inte finns något som skyddar själva öppningen i vagnen. Det regnar alltså in direkt på barnets ansikte och hela vagnen blir kall och fuktig.

Nu kollade jag lite på Emmaljungas hemsida och det finns ju bra regnskydd med genomskinlig lucka i plast som skyddar bra. Dessutom har man ju uppsikt över barnet. Det tråkiga är att man inte kan handla direkt från hemsidan utan man måste åka till en återförsäljare, typ Babyproffsen. Finns ingen sådan butik här. Suck! Måste vi åka till uppsala för att köpa ett? Jag känner faktiskt ett starkt behov av ett sådant regnskydd för jag vill ut och promenera men i det här duggvädret blir miljön inget trevlig för min son. Fukten kryper in överallt och jag vill inte att han blir sjuk. Dessutom är det ju höst nu så det lär ju komma fler regniga dagar...

Vi får mysa inne tills problemet är löst och/eller regnet slutat falla.



Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards