Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av madeleine karlsson - 30 oktober 2014 16:43

Satte i morse på min son ett par av de nya brallorna jag köpte igår, de med ugglorna på. Jag hade planerat att han skulle ha dem till den senapsgula bodyn. Det skulle passa fint!

Jag tog på Olle bodyn men plötsligt satt den som ett korvskinn! Jättekonstigt, han kunde ju ha den så bra för bara en liten stund sedan tänkte jag och började ta på honom de nya fina ugglebyxorna. Ojoj, jag fick helt enkelt inse att storlek 56 nog är i minsta laget nu! Han kommer väl kunna ha de här i någon vecka till bara... Åååh jag skulle ha köpt en storlek större!!

Man blir både glad och ledsen när han växer ur saker. Glad för att man vet att han får god mat och klarar sig fint på den, ledsen för att tiden går så otroligt snabbt. Han är så stor nu våran lille klimp! Väger över fem kilo nu. Men fin är han, så otroligt fin!

Av madeleine karlsson - 30 oktober 2014 16:31

Kroppen förändras minst sagt både under graviditeten och efter förlossningen. Under graviditeten tyckte jag att jag var väldigt fin och jag trivdes med den stora magen. Tyckte att det gick helt okej att klä mig någorlunda bekvämt men ändå så att jag för det mesta kände mig fin. Det bästa var när jag kom på att jag kunde köra klädknuten och därmed använda linnen och toppar som annars inte passade.

Redan under graviditeten tyckte jag dock att BH:n var ett stort problem. Jag har väldigt stor byst normalt sett och plötsligt skulle man helst använda behåar utan byglar (de täpper till mjölkgångarna och kan på sikt orsaka mjölkstockning). Jag handlade mjukisamningsbehåar på Lindex och det gick ganska bra att använda dem då. Men nu! Ingenting passar! Mjölktuttarna ryms inte i någon av mina behåar förutom en som inte ger något stöd över huvud taget! Om jag ska ha på mig den jämt så kommer jag drabbas av taxöron fortare än kvickt...

Jag har provat så himla många amningsbehåar men de passar inte mina tuttar. För det första så finns inte min (tydligen enorma) storlek och för det andra, om den finns, så ser min barm ut som en skogaholmslimpa. Så himla osnyggt! Utan bygel så ligger tuttarna liksom bara som i en hängmatta och det blir varmt och klibbigt. Jag är så trött på de behåarna jag har för tuttarna bullar liksom över kanten så fort jag rör mig och jag måste gå å dra i dem och justera tutteriet stup i kvarten för att hålla dem någorlunda på plats. Hopplöst, irriterande och ser väldans dumt ut om man är bortbjuden. Hemma kan jag ju gå utan om jag vill...

Här om dagen när jag var på stan med mamma så tänkte jag att näe jag får väl gå till den där dyrare underklädesbutiken och köpa mig en riktig behå som stödjer allt och sitter bra. För så här kan jag inte se ut och jag orkar inte dra och slita i tutthållaren hela tiden. Vi gick dit och jag frågade om de hade amningsbehåar. Joodå sade hon som jobbade där och visade mig till rätt hylla. Där hängde två rader med amningabehåar. Den översta såg ut exakt som den jag hade på mig, mjuka hängmattor som varken formar eller stödjer. Fula var dem också, såg ut som tantbehåar allihopa... Under dessa hängde de vadderade fina lite mer rejäla (alla var i exakt samma modell) men jag såg direkt att de inte skulle passa mig. De hade den där "strutsömmen" och jag avskyr strutiga, trekantiga tuttar. Tycker det är jättefult! Men jag tänkte att jag får ge det en chans och prova. Mycket riktigt så var den både för liten och jättestrutig. Fail! Personalen frågade hur det gick och jag sade som det var. Jo det blir ju lite toppigt i den där modellen sade hon och fortsatte, kanske skulle jag istället prova någon av de mjuka istället då? Jag förklarade att det var precis sådana som jag absolut inte ville ha för de passar inte min byst. Då blev hon nästan arg och sade att man inte skulle ha bh med bygel och att tuttarna inte alls såg ut som limpor i den där modellen! Basta! Jag gav mig inte, jag vet väl bäst själv herregud! Sedan tackade jag för mig och gick!

Så det blev ingen ny behå. Nu sitter jag här i den gamla och tuttarna svämmar över. Hopplöst! Jag vill helst inte beställa på nätet för jag har ingen aning om vilken egentlig storlek jag har nu och jag vill gärna prova dem så man slipper det här med att skicka tillbaka och byta och vänta osv. Jag behöver en (helst fler) typ igår! Dessutom kostar de multum och jag har inte råd med det... Ibland så är det rätt värdelöst att bo i den här lilla lilla staden med tre butiker. Det finns inga valmöjligheter.

Blir så trött på det här problemet för har man en dålig och ful behå så blir typ allt man har på sig lika fult och dåligt sittande. Och varför ska det bara finnas två behåmodeller (jag passar ju inte i någon) och varför ska de vara så otroligt fula? Nä, ibland önskar jag att jag vore man!

Nån med stor byst där ute som kan rekommendera nån bra amningsbehå??



Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards