Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av madeleine karlsson - 16 oktober 2014 11:38

Igår var en sådan där dag då absolut ingenting blev gjort. Istället för en dusch, toabesök, matlagning, städning och tvätt så hade jag en missnöjd Olle fastklistrad vid min kropp. Han vägrade vara själv ens i två sekunder och hungern rev i hans stackars kropp mest hela tiden.

Jag var skittrött efter en, till stor del, vaken natt och irriterad på den här mjölkstockningen som vägrar ge med sig trots medicin. Har fällt tårar vid varje amning och igår kände jag att jag inte kunde ta mer smärta. Att ha en sugande liten gosse vid en infekterad barm känns ungefär som om någon skulle dra ut tutten i bröstvårtan och sedan börja såga av den. Det gör så fruktansvärt ont och dessutom blir bröstvårtan alldeles sårig och öm. Den var till och med blå igår efter Olles kämpande för att få ut nån mjölk.

Jag har pumpat emellan amningarna också för att hålla produktionen igång men det har knappt kommit något alls. Så igår bytte jag taktik! Jag gav Olle ersättning och lät tuttarna vila utan bh. Det var nog det bästa på länge! Till slut började de läcka och Olle var mätt och belåten. Jag kunde då pumpa ut en hel del och i den stilen har jag fortsatt. Nu känns det faktiskt lite bättre och min oro över att mjölken skulle ha sinat har gått över. De behövde nog bara lite lugn och ro... Men den där infektionen eller vad det är är kvar. Är lite rödaktig och svullen och det gör fortfarande lite ont men i eftermiddag ska jag på återbesök hos doktorn så vi får se om det kanske finns nån annan medicin som är mer effektiv som jag kan få för jag önskar bara att det ska gå att amma utan smärta. Det är väldigt jobbigt att veta, inför varje amning, att man kommer att få så ont att man börjar gråta vid blotta tanken. Men jag kämpar på för allt är för min sons skull. Men det här är värre än att föda barn tycker jag. Då finns det smärtlindring men detta är bara att så att säga genomlida. Jag förstår verkligen kvinnor som "ger upp" eller inte vill amma!

I det här avseendet så tycker jag att moder natur borde ha givit även männen förmågan att ge sitt barn mat. Det hade förenklat livet så oerhört mycket om mannen kunnat avlasta kvinnan och hennes matmaskiner. Det där är en nöt för evolutionen att knäcka...


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards