Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av madeleine karlsson - 29 oktober 2014 19:58

Igår var mamma på besök, vi kilade ner på stan och kunde så klart inte hålla oss ifrån babyavdelningarna i butikerna. Det finns så mycket fint! Hade jag haft råd så hade jag köpt alltihopa. Vi hittade olika saker i olika butiker och tyckte att det blev svårt att matcha. Dessutom så växer ju Olle och den största frågan är hur länge han kommer att kunna ha storlek 56.

Det är nämligen så att nästa storlek är 62. Det är ju alldeles för stort just nu så då står man där i valet och kvalet, ska man köpa strl 56 som han kanske inte kan ha så länge till eller strl 62 som är alldeles för stort? Vi velade fram och tillbaka och det slutade med att vi inte köpte något alls... Jag förstår inte! Varför finns inga kläder mellan storlekarna 56 och 62? Det stör mig. Ungefär som om det bara skulle finnas storlek S och L till oss vuxna. Mitt emellan får man inte vara tydligen!?

På H&M kollade jag på baskläderna där man fick ta tre och betala för två men de började först på strl 68 och det går ju verkligen inte. Så himla konstigt!

Idag gick Olle och jag ner på stan igen efter besöket på BVC. Nu kunde jag inte hålla mig. Jag stod länge och velade igen för det känns faktiskt en aning onödigt att köpa mer i strl 56 men det är så himla rart och roligt att handla pyttekläder. Det blev tre par småbrallor och två vita bodys.

Ett par med ugglor på som jag spanat in länge, ett par rödrandiga och så ett par ljusgrå med spöken på. Det är ju trots allt halloween i helgen och eftersom jag hade både rabatt och bonus så fick jag dem för endast 14 kronor. Som hittat!

Jag får helt enkelt hoppas att han kan ha 56:orna ytterligare några veckor!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards