Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av madeleine karlsson - 21 augusti 2014 21:57

Imorgon har vi gått 35 fulla veckor. Det innebär 5 veckor till BF. Fem ynka små veckor. De kommer rusa förbi känner jag. Jag menar J har redan jobbat två veckor efter semestern och hur snabbt har inte de gått? Hjälp!

Var hos barnmorskan idag igen, allt var bra. Idag hade min ordinarie barnmorska en "elev" där. När det blev dags för klämmande och kännande på magen så var det hon som började. Jösses vad hon klämde och kände! Kollade noga Bullens position, ruckade bebishuvud och mätte magen, tryckte så hårt på blygdbenet. Inte så jädra behagligt om jag får säga min mening... Sedan gjorde barnmorskan om hela proceduren. Stackars lilla Bullen där inne blev väl alldeles ommöblerad. Kände mig en aning mörbultad själv efter denna "massagebehandling". Nåja Bullen ligger med rygg och rumpa på höger sida och borde sjunka ner när som helst.

Jag tycker att det känns annorlunda nu, Bullen bökar så otroligt mycket och det känns ibland som om den kommer åt olika nerver för det ilar i "underredet" ibland. Bäckenet känns också lösare på nåt sätt och det är inte jättebehagligt när bebis spjärnar ut sig åt alla håll eller att vända sig om i sängen för den delen. Jag tror att den börjar placera sig i utgångsläge helt enkelt.

Något annat som uppstår i och med Bullens bökande och stökande är det här med sitt- och sovställningar. För tusan, inget är ju bekvämt just nu och ibland känns det som om bebisen gör utrymningsförsök genom magen. Nu mera är jag omringad, uppuffad och stödd av minst fyra kuddar i soffan för att kunna sitta någorlunda bekvämt. Det är verkligen fullt och jättetrångt där inne i magen nu. Det känns!!!

Bullens rum börjar bli färdigt. Bara lite småfix kvar. Så mysigt att gå in där och tänka på hur det kommer bli om några veckor. Jag försöker piffa lite i bokhyllan med olika lådor som Bullens kläder ligger i. Igår köpte jag en större glasburk att ha alla små strumpor i, då är det ju lätt att se vilket par man vill ha. Idag köpte jag en snigelkudde i glada färger som ska få stå i hyllan. En rund, vit matta har jag också inhandlat. Men det behövs fortfarande lite mer färg där inne. Får se vad vi hittar på.

Måste omorganisera i badrummet också. Skötbädden skall ju ligga på tvättmaskinen så tvättmedel och annat som huserar där nu måste bort. Har dock inte kommit på nån fiffig lösning På det problemet ännu. Vi har så dåligt med förvaring där inne och vi får inte in någon mer möbel... Jaja, det löser sig väl så småning om tänker jag.

Allt löser sig. Det säger alltid min J och han brukar ha helt rätt. Alltid.



Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards