Direktlänk till inlägg 6 juni 2007

Dagens färg - röd

Av madeleine karlsson - 6 juni 2007 22:57

Varm dag idag.

Cykelturade bort mot skjulsta för ett dopp eller två...

Nya baddräkten på... Det är visst "inne" med det omoderna plagget igen. Tur för mig... 

Glass. 

Den stora badhanduken med pelikanerna på lyste mot den gröna mattan...

Låg där, kikade uppåt... Blått, blått, blått...

Min nya skatt låg i väskan, dags att använda den...

Inget går säkert framför min NIKON.  

Jag älskar den.

Måste öva lite mera bara så att det blir som jag vill och så att jag kan utnyttja alla funktionerna ordentligt.

Idag var testdagen!

Jag har badat också.

Det var kallt först men väldans uppfriskande... jag är ingen badkruka ;) Jag älskar att bada och nu när jag hittat mig en baddräkt så kommer jag att bada HELA sommaren.

Underbart.

Varken mamma eller faster badade... fegisar!!

Solen tog mer än vad jag hade beräknat och därför är jag nu alldeles knallröd. Då menar jag RÖD!

Jag ser inte klok ut... Måtte det lägga sig om nån dag för såhär vill jag icke framställa mig i andras ögon.

Röd som en kräfta eller en klutt ketchup på någons vita tallrik.

Vidrigt.

Men det e ju likadanat varje år... Första brännan... att man aldrig lär sig att smörja in sig ordentligt...

Så dumt, så tokigt!

Jag får skylla migsjälv.

Nu får jag gå och se ful ut i ett par dagar tills det lagt sig... 

Skämmas, är vad jag kommer att göra.. tur att ingen ser det :P haha

Nä nu får denna tråkblogg vara avslutad för idag!

Sov gott med er alla höjdare!!!


Kram 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards