Alla inlägg den 22 juni 2007

Av madeleine karlsson - 22 juni 2007 11:07

Okej, nu är jag lite smått irriterad.

Eller nej det är inte det rätta ordet, jag är sjukt jätteirriterad. 

Igår klippte jag mig hos en ny frisör fast på samma ställe där jag brukar klippa mig. 

Hon som brukar klippa mig hade ingen tid ledig och jag kände verkligen att ja va tvungen å göra nåt åt barret så jag tog en tid hos en annan, vi kan kalla henne för Amanda. 

Amanda var väldigt trevlig, nästan överdrivet trevlig.

Så fort hon tog tag i mitt hår (å de blir rätt så många ggr under en klippning...)så frågade hon:

-Gör det ont? Det är bara att säga till om det gör ont.

Varje gång så svarade jag:

- Nej jag är inte hårröm så dra så mkt du vill.

Jag höll på att bli tokig. 

Dessutom pratade hon om sitt gesällbrev å hittan å dittan att hon va så duktig på å klippa å bla bla bla... 

Jag höll god min samtidigt som jag såg hur mitt hår blev mer och mer så som jag absolut INTE vill ha det... 

Jag hade tydligt förklarat för den unga damen hur jag ville ha det och sa att luggen får du gärna klippa lite kortare än vanligt, typ till ögonbrynet för den växer så fort.

Jaja okej sade amanda och fortsatte med att förklara att hon tänkte klippa den lite längre än va ja hade sagt så att jag hade möjlighet att ändra mig om ja tyckte det skulle bli för kort.

A jo hej det hann ja inte riktigt me för hon klippte luggen rakt av och insåg då att nej den blev inte riktigt bra så hon var tvungen att klippa upp hörnet på ena sidan liksom.

Då blev det KORT.

Fruktansvärt fult och inte alls som jag ville ha det.  

Efter ungefär 27489 förfrågningar om hon var för hårdhänt och en alldldes för kort lugg var jag klar.

Klippningen från helvetet var överstökad.

Nu var det bara ett problem kvar.

Hur faan skulle ja få luggen att växa ut så snabbt sommöjligt till den önskvärda längden? 

Jag kan inte se ut såhär...

Det finns en anledning till att jag valde att spara ut pannluggen för x antal år sedan..

Great!! nu är den typ tillbaka tack vare dendär unga damen med gesällbrevet som jag har lust att trolla bort från hennes ägodelar.

Håret är en av de viktigaste grejjerna. Känner man sig ful i håret så känner man sig ful överallt!

Just nu hatar jag speglar ännu mer!!! 

Och jag hatar dendär så kallade frisörskan.

Hon har förstört mitt älskade hår. 

Som tur är så växer det snart ut men undertiden då?

Nu ska jag alltså gå här med en för kort lugg och känna mig ful i typ två veckor...

TACK!! 


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards