Direktlänk till inlägg 22 juni 2007

Förstörd :(

Av madeleine karlsson - 22 juni 2007 11:07

Okej, nu är jag lite smått irriterad.

Eller nej det är inte det rätta ordet, jag är sjukt jätteirriterad. 

Igår klippte jag mig hos en ny frisör fast på samma ställe där jag brukar klippa mig. 

Hon som brukar klippa mig hade ingen tid ledig och jag kände verkligen att ja va tvungen å göra nåt åt barret så jag tog en tid hos en annan, vi kan kalla henne för Amanda. 

Amanda var väldigt trevlig, nästan överdrivet trevlig.

Så fort hon tog tag i mitt hår (å de blir rätt så många ggr under en klippning...)så frågade hon:

-Gör det ont? Det är bara att säga till om det gör ont.

Varje gång så svarade jag:

- Nej jag är inte hårröm så dra så mkt du vill.

Jag höll på att bli tokig. 

Dessutom pratade hon om sitt gesällbrev å hittan å dittan att hon va så duktig på å klippa å bla bla bla... 

Jag höll god min samtidigt som jag såg hur mitt hår blev mer och mer så som jag absolut INTE vill ha det... 

Jag hade tydligt förklarat för den unga damen hur jag ville ha det och sa att luggen får du gärna klippa lite kortare än vanligt, typ till ögonbrynet för den växer så fort.

Jaja okej sade amanda och fortsatte med att förklara att hon tänkte klippa den lite längre än va ja hade sagt så att jag hade möjlighet att ändra mig om ja tyckte det skulle bli för kort.

A jo hej det hann ja inte riktigt me för hon klippte luggen rakt av och insåg då att nej den blev inte riktigt bra så hon var tvungen att klippa upp hörnet på ena sidan liksom.

Då blev det KORT.

Fruktansvärt fult och inte alls som jag ville ha det.  

Efter ungefär 27489 förfrågningar om hon var för hårdhänt och en alldldes för kort lugg var jag klar.

Klippningen från helvetet var överstökad.

Nu var det bara ett problem kvar.

Hur faan skulle ja få luggen att växa ut så snabbt sommöjligt till den önskvärda längden? 

Jag kan inte se ut såhär...

Det finns en anledning till att jag valde att spara ut pannluggen för x antal år sedan..

Great!! nu är den typ tillbaka tack vare dendär unga damen med gesällbrevet som jag har lust att trolla bort från hennes ägodelar.

Håret är en av de viktigaste grejjerna. Känner man sig ful i håret så känner man sig ful överallt!

Just nu hatar jag speglar ännu mer!!! 

Och jag hatar dendär så kallade frisörskan.

Hon har förstört mitt älskade hår. 

Som tur är så växer det snart ut men undertiden då?

Nu ska jag alltså gå här med en för kort lugg och känna mig ful i typ två veckor...

TACK!! 


 
 
Anna

Anna

22 juni 2007 21:43

Som frisör har jag bara ett tips... Hårband! Inte jättesnyggt, med funkar kalas nu på sommaren. Råkade själv sabba min lugg när jag provade en rakpermanent för 10 år sedan och den gick av och blev ca 1 cm kort! Då var hårband en skitbra lösning.
Tror du att jag var glad att jag prövade rakpermanenten på mig själv och inte på en kund...

Trots den förkorta luggen så hoppas jag att du har en bra midsommar!
/Anna

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tuffs

22 juni 2007 23:49

Frisörer gör som de vill, inte som du vill.

 
emlinn

emlinn

23 juni 2007 11:48

Ja.. sånt där suger.. vet precis hur det känns!! Man ska köra på säkra kort när det kommer till frisörer... Men det växer ut, du får skaffa en hatt eller nåt sålänge... :) O så illa kan det nog inte vara ändå, du är söt så det blir över... :)

http://emlinn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards