Direktlänk till inlägg 8 juni 2007

Den sista dagen

Av madeleine karlsson - 8 juni 2007 20:25

Strålande sol.

Värme både utanpå och inuti.

Tidig morgon i en park med vänner runtomkring.

Nervositet.

Förväntan.

Rädsla.

Den obegränsade glädjen som intar kroppen sakta men säkert.

Nya snövita kläder.

Obekväma skor och skavsår på hälarna.

Leendet vill aldrig försvinna.

Förevigande framför kameran.

Glömmer aldrig dendär dagen.

Adjö till det som varit.

Adjö till alla vänner.

Välkommen du verklighet som gömt dig där i skuggan.

Välkommen du verklighet som nu omfamnar mig.

Det är nu det svåra börjar, alla prövningar och hinder.

Livet har just börjat.

Sången som vi alla sjungit eller skall sjunga ger en hint om hur vackert allting är och kommer att bli.

En sång om den stundande friheten.

Tårar som faller, gratulationer i mängder.

Ingen aning om vad som väntar.

Vad gör jag nu?

Jag är fri!

Fri att göra vad jag vill.

Svårt att begripa att man står på egna ben.

Lyckan så stor att den knappt ryms i magen.

Jag har klarat av allt detta!!

Jag står här under min mössa och allt som varit har tagit slut.

Det finns inget slut som är så skönt och så himmelskt som detta.

Det finns inget slut som kan glädja och skrämma så mycket på en och samma gång.

Det finns inget som studenten!!!



Jag minns det som igår... Nu är det Emilias tur. Jag kan inte förstå att det är fem år sedan jag stod där sjungandes och med ögonen på det stora folkhavet... Vart är mamma och pappa? Vart är min skylt?

Alla tårarna som föll så fort jag fick se alla nära och kära komma mot mig med blommor och kramdjur i blågula snören.

Friheten och lyckan att slippa detta som varit ett måste i så många år.

Detta är för dig Emilia!!!

Du kommer att ha en av de bästa dagarna i ditt liv imorgon. Låt dig bara svepas med av all glädje och känn hur skönt det känns att få vara fri. Att få bli fri! Stunden som kommer att komma imorgon kommer aldrig åter så ta vara på den!

Vi ses imorgon vid skolgården!!!

Bamsekram // syrran




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards