Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av madeleine karlsson - 1 oktober 2007 22:28

På en mörkare plats än denhär skiner ljuset.

Där är leenden en bristvara som samlas på burk.


Det gula i allt är skänkt från den goda solen och bländar blinda på väg till ingenting.

Där finns bara ett av allt men det är lika svårt ändå.

Problemfritt blir det aldrig hur lycklig man än är.


Blommorna därute viftar med kronbladen, lockar oss in i olagliga drömmar där inget är förbjudet.

Valfriheten är din. Det är du som väljer.


De nakna grenarna pekar på dig, ouppfostrat.

Det gröna blandas med solen och blir till himmel, en himmel som aldrig tar slut.

Där finns det som kallas evigheten, alltet, det som vi inte vet något om men som alla vill ha...



Av madeleine karlsson - 1 oktober 2007 22:05

Kvällspromenad.

Samlar tankar, lägger upp en taktik.

En plan är vad som behövs.


Jag sitter i startgroparna igen, undrar när jag når mål? Kommer jag någonsin göra det eller ska jag springa varv efter varv efter varv utan att få syn på målsnöret?


Jag har tränat inför detta i flera år, jag tror att jag är redo nu. Visst det är läskigt och ibland (Jätteofta) så ramlar man och slår sig men man måste våga för att vinna. Jag känner för att få stå högst upp på prispallen för en gångs skull med en guldmedalj i handen, jag är trött på att bara vara åskådaren, den som önskar.


Finns det kanske något träningsläger man kan åka på där man lär sig att bli av med singellivet? Ett läger där man kan träffa likasinnade och komma fram till slutsatser. Ett läger där man på kvällarna sitter runt en brasa tillsammans med andra så att man slipper känna sig som den enda singeln i världen.


Gemenskap, det saknar jag.


Nu kommer åter en sådandär tid där man måste laga sigsjälv lite. Klistra ihop lite trasiga delar här och där och försöka att ta hand om sigsjälv. Det känns bättre idag, jag kommer att klara det denhär gången också hur svårt det än är. Jag är stark och klarar det mesta alldeles själv. Laga persienner till exempel, och köpa rätt slang till cykeln och en massa annat...


Jag kan själv, som jag sa när jag var liten och det stämmer nog fortfarande. Ibland så är det himla bra att vara envis.


Kram




Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards