Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av madeleine karlsson - 14 oktober 2007 18:52

Okej, jag går snart in i den tredje veckan av mitt nya liv och har stött på ett problem.


Problemet stavas S, Å, S. 


Tomatsås, krossade tomater, hela tomater på burk, chilisås, salsa... 


Det känns som att jag ätit tomatsås varenda dag två veckor i streck. I grytor, till tacos, i stroganoffer osv... 

*suck*


Jag har aldrig varit något stort fan av varma redda såser som tex brunsås, bearnaissås,pepparsås och liknande. Jag har hellre föredragit något kallt, lingon, gräddfil eller nåt annat såsigt som liksom passar till det man ska käka. Nu när mjölkprodukterna inte skall intagas så vet ja inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det känns som att jag snart kommer kräkas tomatsås och tomatpurè.


Jag köpte något som hette minimalefraiche när jag åt tacos här för nån dag sedan men det smakade inte ett dugg och var nöstan genomskinligt så jag lade ner det... Jag åt tacos med bara... tomatsås eller salsa som det heter i det fallet...


Asså lightprodukter i all ära men såser när man ska gå ner i vikt är verkligen ett problem tycker jag.


Blä vad tråkigt det är med sås.


Är det någon som kan komma med något gott och relativt nyttigt förslag på en god sås som inte innehåller tomater av något slag....?



Av madeleine karlsson - 14 oktober 2007 01:22

Inget under mig, allt är ovanför.

Släpper en sten och låtsas att jag inget hör.


Dit fram når jag aldrig, jag måste växa flera meter. 

Jag har glömt var jag bor, jag har glömt vad jag heter. 


Där uppe sitter du och vinkar, jag känner din kraft.

Hallt du har och allt du haft. 


Styrkan biter mig i kinderna, precis som kylan gör. 

Jag såg hur någon slog till med ett järnrör. 


En dov duns från någons kropp.

Du är utan räddning, utan hopp. 


Kråkorna skriker sina skrik.

Allt är sig likt.


Vattendropparna är det enda som känns mot din nakna hud.

Du är rädd för alla sorters ljud. 


Håller händerna för öronen och skriker för minsta lilla.

Lugn lilla vän, ingen vill dig illa.


En rasslig röst.

Ingen tröst.


Någon tog dig under armen hårt.

Varför skulle allt vara så svårt?


Du blev förd bortom molnen till ett annat land.

Långt därborta vid evighetens rand... 







Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards