Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av madeleine karlsson - 20 oktober 2007 15:19

Drogen du gav mig och det hemliga handslaget. 

Att inte låtsas om att du fanns gjorde mig galen igen.

Ögonblicket innan avstampet mot friheten tog andan ur dig.

Den konstgjorda andningen tog över, gav dig livet åter. 

Mot ljuset färdades du i ljudets hastighet.

Att tänka var överskattat.

Mötet med den älskade varade endast en sekund av ett liv.

Hungern bankade fortfarande i ditt bröst.

Girigheten, en av alla synder, kanske den som svider mest?

Rytmen du en gång hörde försvann i ett moln av rök.

Ditt ego fick sig en smäll.

Ditt flotta fina yttre, så skitigt fult och ensamt. 

Jag antar att du inte blev som du tänkt dig digsjälv.

Hur fel kan man ha?

Hur fel kan man vara?

Ihopskrumpen och lycklig låg jag där bredvid.

Såg ditt anlete förvrängas in i minsta detalj.

Leendet gav jag dig dig i gåva.

Vätan på kinden, ditt ångestfyllda tryne och ett hjärta som var svart.

Jag glömmer dig aldrig, den dagen då du återvände hem. 




Av madeleine karlsson - 20 oktober 2007 02:03

At låta bli är svårt.

Att låta bli sådant som man tycker är gott är ännu svårare.


Jag har stött på ett till problem i kampen mot kilona. Bakfyllekäket! Denna hemska fettfälla! 


På vägen hem från Raw där det alldeles eminenta bandet Lionheart brothers nyss spelat skall mina vänner fylla sina magar med något flottigt och gott, så som man gör när man är full.

Då kliver mitt så kallade "viktförsvar" in och talar om för mig att detta är en fälla. Du behöver inte fylla din mage med flottig sås, kött och vitt bröd klockan två på morgonen. Du överlever utan i några timmar till. 


De andra två beställde varsin gigantisk smörgås från Subway med typ precis ALLT på. Kött, grönsaker, oliver och god sås. Jag tog ett par tuggor från syrrans smörgås och en vanlig gurkskiva men sedan lät jag bli. Fy tusan va gott det smakade. Jag var allt bra sugen på en smörgås jag med men för det första så hade jag inga pengar och för det andra så klarar jag mig utan.

Jag bad istället om att få ett glas vatten och det fick jag. Dessvärre så var vattnet alldeles ljummet så jag drack inte det heller... :P Är inte vattnet kallt så får det fanimej vara!


Nu sitter jag här med en skrikande mage och tuggar i mig en mandarin. Mätt lär jag inte bli men jag kommer känna mig nöjd när jag vaknar över att jag inte bröt det jag lovat migsjälv! 



En liten styrkekram till migsjälv för det e jag värd!!! *kram*



Over and out gott folk!!! 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards