Alla inlägg den 3 februari 2008

Av madeleine karlsson - 3 februari 2008 22:48

Glider med blicken över din kind, ner över halsen och bort mot midjan...

Solens strålar mot din mjuka hud skapar skuggor i alla väcken.

De avslappnade armarna ligger tryckta mot ditt bröst, som för att skydda det som bankar där bakom.

Andningen är tung och alldeles jämn...

Håret har lagt sig till rätta och vilar mot den mjuka kudden.

Du vickar lite på de små varma tårna, kanske håller de på att vakna?

Din bröstkorg som lugnt och stilla höjs och sänks fångar min uppmärksamhet en stund.

Därinne, där bakom skölden finns allt det varma, allt det röda och allt som gör dig till du. 

Där inne, bakom fängelset av ben dunkar livet. 

En känsla i drömmen får dina hår på armarna att resa sig upp och säga god morgon... 

Jag viskar detsamma i ditt ena öra och lägger mig sedan med min arm runt din midja.

Mina knän i dina knäveck, vi är två bitar i ett pussel, skapta för varandra.

Du är så varm, så enkel och så älskad... när du sover.... 






Å,  ibland vill jag bara vakna upp bredvid någon som sover. Jag vill höra de djupa andetagen och pilla lite i det sovande håret. Jag vill känna den trygga känslan och den varma värmen. Jag vill se någon drömma... Jag vill blåsa försiktigt i den sovandes nacke tills den vaknar...

Sedan vill jag le och jag vill att du ska stanna kvar.









Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards