Alla inlägg den 16 februari 2008

Av madeleine karlsson - 16 februari 2008 22:12

Okej, vem i allsin dar är det som sitter i juryn?????? Kan någon berätta det för mig så att jag kan ringa och fråga vad det är de håller på med??


Hur f**n kan man låta en sådan person som den lilla barbien "The Nicole" vara med i självaste melodifestivalen?? Det är som att låta typ Thomas di leva få ställa upp istället för Foppa i ishockey-VM! Skamligt och med andra ord inte ett ord rätt. Att hon sedan skändar Astrid Lindgrens Ronja rövardotter med att sjunga om Borka i fel tonart gör det hela inte ett dugg bättre. Kräkvarning!!!


Jag undrar hur självaste Lasse Lind hade hittat ut på scenen iförd den blådassiga skjortan och de långa andningspauserna mitt emellan stavelserna? Kanske någon form av profylaxkurs vore något att erbjuda denne unge man? Hans låt hade kanske funkat en varm sommarnatt någonstans mitt i värsta fyllan men som schlagerlåt?? Njääää... Alldeles för mesigt och luftigt!


Nu ska jag skrälla lite.... :P Jag gillade faktiskt tvillingbrorsorna Rongedal, det har jag alltid gjort för de är så grymma och kan en massa. Dessutom sjunger de ju bra! Däremot e jag liiite tveksam till deras röda tomte outfits. (Måste de ha likadana kläder bara för att de är tvillingar??) Hursomhelst så var det en glad låt de bjöd på, en blandning av Mika och scissor sisters. I like it! Uppfriskande!!


Carola och Andreas var väl också rätt okej, men det e ju Carola liksom. Hon sjunger ju alltid bra. Stabilt och därför numera lite tråkigt. En duett trodde jag skulle kännas fräscht och nytt men nja, lite mediokert faktiskt. Mamma tvingade mig dock att ringa och rösta på Carola å hennes vägnar... Mamma vill så gärna att hon ska vinna hela skiten så jag kände mig lite tvungen att hjälpa till. Ett plus för den trevliga mansrösten som tackade så mycket för min (Mammas) röst.


Ola utan snorränna sjäng väl sisådär, har han sänkt tonarten en aning eller var det bara jag som tyckte det? Jag har inte så mycket mer att säga om honom och hans låt för jag minns inte ens vad låten hette eller hur den gick... Trist!

Trist var också den forne Famefactory medlemmen Alexander Schöld även om han faktiskt sjöng något bättre än vad jag trodde att han skulle göra. Grejjen med honom är att han ska verka så cool och så fort han öppnar munnen så liksom faller allt. Han låter som en femårig flicka när han pratar/sjunger... Jajja, han kom iallafall upp så högt som han skulle. Bra jobbat Alex!


Våran egen sångfågel Sanna Nielsen sjöng en smäktande ballad som nog var lite vacker på sina ställen. Flickan kan ju sjunga ordentligt men hon ser fortfarande ut som om hon vore 35... Tur att hon gick vidare, jag var rädd för att Pizzalåten skulle gå direkt till final...


Hur i hela skogens tallbarr kan man skriva en låt om kebabpizza??????? Jag trodde det var ett skämt faktiskt men det var det tydligen inte... Man kan tydligen skriva en låt om just det fyllekäket... Dessutom en låt fylld av nödrim. Skitdåligt faktiskt och även där undrar jag vad den såkallade juryn tänkte med????



Jaha, så hur ska vi sammanfatta denna lilla afton? Bandad kompott blir nog orden. Lite skit, lite hyffsat, nåt bra och en del alldeles värdelöst!!  



Nästa vecka har vi sånna finingar som bla Ainbusk singers och BWO att tycka och tänka om... Vi hörs då!!! :P 










Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards