Alla inlägg den 11 februari 2008

Av madeleine karlsson - 11 februari 2008 23:48

Jag sparar på dig.

Samlar minnen och lukter utifall att du någon gång skulle försvinna.

I små genomskinliga glasburkar lägger jag saker som tillhör dig. Dina leenden, skratten och de vackra orden som din mun en gång uttalat.

På etiketterna skriver jag kärlek...


Bilderna i mitt huvud kan ingen ta ifrån mig.

Ett fotoalbum att bläddra i som bara tillhör mig. 

Där finns ditt vackra ansikte med de klaraste av ögon.

Din själ i en spegel som skådar världen. En själ, lite skadad men som flyger ändå. Där finns dina varma händer som tröstat mig så många gånger och smekt mig över min kind. Där finns de röda läpparna som jag minns så väl och aldrig kommer att glömma. De som uttalar mitt namn så sällan men så noggrant. 

Där inne, där finns du! 


I min mage flyger fjärilarna, de blåa och de lila.

Det var du som gav dem liv men det är jag som låter dem leva...




Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards