Alla inlägg den 3 april 2008

Av madeleine karlsson - 3 april 2008 21:48

Släpper dig med blicken men inte med handen. Vilar kinden emot ditt varma bröst.

Talar till dig i tystnad och jag vet att du hör, men lyssnar du?


Tog ett stryptag om mardrömmarnas enorma hals, höll fast vid min åsikt. Jag ångrar mig aldrig.

Ett skrik, en hjälp och krossad kärlek. Kryddor i ett svenssonliv.


Öppnade famnen och stängde den igen. Vill inte bli läst likt en öppen bok. Svart på vitt när lögner regnar. Röda kinder när sanningar uppdagas.


Andras olyckor i pölar på gatan. Speglarna vi alla kan fastna i.

Det tar så lång tid att förstå hur allt går till. Man vänder och vrider på andra och sigsjälv. Tillslut finner man en rät sida där man kan finna ro för en stund.


Glaspärlorna som rullar nerför kinden bildar en pyramid på golvet. Något runt och mjukt som bildar något vasst.

Ett horn i sidan på den som känner igen sig. En klapp på kinden för den som aldrig lärt sig.





Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards