Alla inlägg den 4 april 2008

Av madeleine karlsson - 4 april 2008 23:58

Idag stod det förresten i tidningen (Eskilstuna Kuriren) om grabbarna i förtaget ungt förlag. Boken är färdigtryckt och kan från och med idag köpas i eskilstunas bokhandlar och via deras hemsida.

Väldigt roligt tycker jag. Jag tänker inhandla mig ett eget ex så fort jag har en möjlighet. Hoppas att fler gör detsamma!!

Av madeleine karlsson - 4 april 2008 23:46

Okej, jag har fått en uppgift utav min mamma.

Hon vill att jag ska måla några tavlor åt henne att sätta upp i den nya lägenheten. Hon har köpt färg, penslar och papper åt mig och vill ha något vackert i gengäld...

Problemet är bara att så fort jag sätter mig ned vid bordet, tar penseln i handen och ska välja en färg så drar det alltid åt det mörka hållet. Mamma vill inte ha mörka, dystra tavlor som kanske påminner om död och ångest men det är sådant som är lättast att måla av nån underlig anledning. Det är precis som att skriva, det svåra och jobbiga är liksom enklare att få fram än det rosa, glada och lyckliga. 


Det var längesedan jag målade över huvud taget så nu har jag testat färgerna lite å övat penseldrag med en stadig hand. Ändå så kan jag inte få fram nåt som inte drar åt det dystra hållet, en vacker äng, ett leende på någons läppar eler något annat som mamma kan tänkas vilja ha på sina väggar... (Ja, pappas väggar mä för den delen...) Jag börjar bli irriterad på migsjälv... Är jag en sådan mörk och tråkig människa????


Nu har jag en uppgift till er, nämligen att ge mig några förslag på vad jag kan måla, dock inga blommor. Jag tar tacksamt emot alla förslag!! Jag är i behöv att ta mig ur mitt dystra kreativa sinne och ta mig in i något ljust och fräscht! Så snälla hjälp mig så att resultatet slipper bli som exemplet nedan... 




Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards