Alla inlägg den 4 februari 2009

Av madeleine karlsson - 4 februari 2009 13:21


Så har det hänt även här, i min stad. Eskilstuna. Ett hot om en skolskjutning har drabbat St. Eskils skola.

Tydligen så går ingen längre säker i denna sjuka värld som tycks styras av galningar och instabila knäppgökar! Lyckligtvis sköts ingen men hoten kvarstår. Det kan fortfarande hända imorgon, i övermorgon eller dagen efter det. (Jag får nog ta en annan cykelväg när jag cyklar till högskolan om jag vill överleva...)


"I dag är dagen då den första skolan i Sverige kommer att skakas av en fruktansvärd skolskjutning. Var rädda Eskilstuna, var väldigt rädda", skriver personen i ett hot på Internet.

Hotet spreds snabbt och skolan kontaktade polisen som tog detta på största allvar. Eleverna låstes till en början in i sina klassrum men evakuerades sedan ut ur skolan.

Upphovsmannen är fortfarande okänd.


Med tanke på at St.Eskil ligger precis mitt i stan så känns detta ännu mer obehagligt. Skulle någon störd människa nu verkligen få för sig att gå omkring med vapen och skjuta ner folk i en skola så är det ju inget som säger att han inte skulle kunna ta en vända på stan också. Eller kanske skjuta ner några på tåget som han hade skrivit att han skulle åka med hit till stan.

Det är sjukt! Sjukt!

Nu kan man inte ens vara säker här i vår lilla håla. Jag som ska ner på stan en sväng med mamma sedan. Jag kommer glo misstänksamt på alla människor jag möter och vara beredd att gömma mig bakom något om någon skulle visa sig bära ett vapen av något slag. Jag menar även om hotet inte genomfördes så kan ju den där tokstollen fortfarande gå omkring här i stan.

Safety first!


Nej ni medborgare, ingen går säker... På med skyddsvästen och hjälmen!


Hot om skolskjutning.


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards