Alla inlägg den 11 februari 2009

Av madeleine karlsson - 11 februari 2009 22:37


Det säljs små eller stora nellebjörnar överallt. Helst ska de krama små hjärtan där det står "Kram" eller " Jag älskar dig" på.

 

De röda rosorna varvas med de plastigare modellerna. Vilken man väljer beror på hur tjock plånbok man har. Eller kanske hur mycket man älskar sin käresta?

 

Muggar med små hjärtetryck och kärleksslogans står uppradade på hyllorna. En till mamma och en till pappa och en till syster och en till bror och så en till dig.

 

Vykort att sända Sverige runt ligger i högar på Gallerix. "Jag saknar dig", "Du är mitt allt", "Älskling, du är värdefull", "Från en hemlig beundrare" står det på dem. Det finns kort på engelska också, "I love you".

 

Små hjärtegodisar i geléform som ligger i en röd hjärtformad ask med genomskinligt lock kostar 29.90 De är säkert sedan förra året. Samma askar, varje år. 

 

På konditorierna åker alla vaniljhjärtan fram. För utan ett sådant kan man inte leva! Semlorna får se sig slagna dessa veckor. Trots att det snart är deras dag.

 


Nää usch, jag tror att jag kräks på allt! Jag vill inte gå in i en affär som färgats tillfälligt rosa och röd för det enda man matas med är denna förbaskade alla hjärtans dag!

Vad fasiken är det vi "firar" egentligen? Grattis på alla hjärtans dag har man hört folk säga flera gånger... Vadå grattis? Grattis till att jag har ett hjärta och fortfarande lever eller vadå?

Visst i england eller USA eller vartifrån nu den här idiotiska "högtidsdag" kommer ifrån finns det väl en historia om någon som hette Valentin men varför så att säga måste vi fira den dagen här??? Jag kan ge blanka faan i att inte en enda kotte här i vårt avlånga land har en aning om varför den här dagen firas med pompa och nallebjörnar...


*suck*


Jag har alltid haft svårt för den här dagen. Kanske för att jag aldrig någonsin haft någon att "fira" den med men nu när jag har det så blir den nästan ännu värre på något vis. När man var yngre suktade man lite efter någon som gav en en gosig nallebjörn för att visa uppskattning. Nu känns det bara töntigt. Dessutom klarar jag bara inte av tävlingsmomentet dagen efter då alla ska fråga vad alla fick... Finast och dyrast vinner! Gaaah!!


Om jag vill ge någon något fint så är det ju definitivt roligare att göra det vilken dag som helst på året förutom alla hjärtans dag. (Påskafton, julafton, födelsedag)


Dessutom blir jag så himla trött på alla människor som svänger med frågan: Jahaaaa å vad ska ni (Gärna med betoning på ni.) hitta på på alla hjärtans dag då??


Gaaaah! Ingenting! Måste man eller är det lag på att "hitta på nåt" denna dag?? Och vad händer om man inte gör det?? Straffas man då? Får man gamla geléhjärtan inpulade i brevinkastet eller blir man "nallebjörnad" till döds av folket mitt på torget?



Man kan tycka om någon fastän man inte ger bort en nallebjörn, ett kort eller en ask gamla geléhjärtan...


Av madeleine karlsson - 11 februari 2009 22:28


Förlåt för att jag blundade och inte grät.

Förlåt för att jag ledsnade och inte förlät.


 

Med glaspärlorna rinnades nerför kinderna och händerna knutna.

Med ett innehåll å trasigt och alla löftena brutna.


 

Ursäkta mitt gråtna utseende och ögonens blanka blick.

Ursäkta talet jag höll och allt som jag trodde att jag fick.


 

Som orden som flög ut ur munnen och in i din.

Som värmen jag tog, den som blev min.


 

Förlåt för att jag blundade men inte förlät.

Förlåt för att jag ledsnade men inte grät.

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards